ایسنا: عضو سابق هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: صنعت خودرو و قطعه به آسانی به اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید. محسن رزم‌خواه اظهار کرد: در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، تولید سه‌میلیون دستگاه خودروی سبک پیش‌بینی شده است. وی با بیان اینکه ایران در سال ۹۰ معادل یک میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خودرو تولید کرد، خاطرنشان کرد: بنابراین دو برابر کردن این میزان ظرف ۱۱ سال آینده کار دشواری نخواهد بود. عضو سابق هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: علاوه‌بر آن در این سند پیش‌بینی شده که قطعه‌سازان باید در سال ۱۴۰۴ معادل ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قطعه برای خطوط تولید خودرو و شبکه خدمات پس از فروش تولید کنند.

وی افزود: هم‌اکنون ارزش فروش صنعت خودرو سالانه ۳۵هزار میلیارد تومان است که حدود ۸۰ درصد این مبلغ معادل حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان مربوط به قطعات تولیدی در صنعت قطعه‌سازی است.

رزم‌خواه با بیان اینکه تولید ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قطعه در سال ۱۴۰۴ هدفی دست‌یافتنی برای قطعه‌سازان است، تصریح کرد: البته نکته قابل‌توجه این است که رفع تحریم‌های اقتصادی و مشکلات بین‌المللی در این زمینه حائز اهمیت است. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته رشد اقتصادی کشور منفی و تولید خودرو نیز حدود ۵۰ درصد کاهش یافت؛ بنابراین برای تحقق اهداف یاد شده نیازمند رشد اقتصادی شش، هفت درصدی در سال‌های آینده هستیم. به گفته عضو سابق هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران، ‌در سال‌های آینده رشد اقتصادی کشور باید مثبت باشد تا زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی برای دستیابی به اهداف یاد شده توسعه یابد.