ایسنا- رئیس انجمن قطعه‌سازان تایلند که در تهران به سر می‌برد از علاقه‌مندی قطعه‌سازان تایلندی به سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه و خودرو ایران خبر داد.
پیچای روام تارن تانگ در این رابطه اظهار کرد: برای آشنایی با پتانسیل‌های صنعت خودرو و قطعه به ایران سفر کرده‌ایم و آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه تایلند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کائوچو در جهان است، خاطرنشان کرد: خودروسازان ژاپنی مهم‌ترین شرکای تجاری صنعت خودرو تایلند هستند.
رئیس انجمن قطعه‌سازان تایلند ادامه داد: برندهای تویوتا، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، ایسوزو، مزدا، فورد و شورولت از مهم‌ترین خودروهای در حال تولید در تایلند هستند.
وی افزود: سالانه بیش از دو میلیون دستگاه خودرو در تایلند تولید می‌شود که نیمی از این خودروها در داخل عرضه و نیمی نیز صادر می‌شود. روام تارن تانگ با بیان اینکه تعرفه وارات خودرو به تایلند بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصد است، تصریح کرد: تعرفه واردات قطعات به تایلند نیز ۱۰ درصد است.
هیاتی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی تایلند سه‌شنبه گذشته وارد کشور شده و امروز نیز ایران را ترک خواهند کرد. بازدید از شرکت‌های خودروسازی داخلی از جمله برنامه‌های سفر این هیات به ایران است.