فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به پیش‌بینی درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی واردات خودرو در سال جاری گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها و افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای کم مصرف پیش‌بینی می‌شود درآمد واردات خودرو امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

حمیدرضا فولادگر در ادامه اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین، گرایش مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای کم مصرف افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، خودروهای با مصرف سوخت بیشتر از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش اجازه واردات ندارند، گفت: هر چند خودروهای با موتور ۸۰۰ سی.سی به بالا مشمول استفاده از بنزین یارانه‌ای نمی‌شوند، ولی با توجه به پایین بودن مصرف بنزین خودروهای وارداتی و آزاد‌سازی قیمت بنزین در داخل پیش‌بینی می‌شود واردات خودرو امسال در حد کمی افزایش یابد.

فولادگر با بیان اینکه سال گذشته درآمد هزار میلیارد تومانی از محل واردات خودرو در بودجه پیش‌بینی شده بود، افزود: این در حالی است که در آمد حاصل از واردات خودرو در سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بود و برآورد می‌شود امسال حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.