گروه خودرو- اگرچه این روزها بازار خودرو کشور روزهای آرامی را سپری و قیمت‌ها ثابت است، اما به گفته برخی کارشناسان، خودروهای دوگانه‌سوز روزهای گرانی را در پیش خواهند داشت. آن طور که کارشناسان عنوان می‌کنند، جایگزینی خودروهای فرسوده به همراه ماجرای مبهم سهمیه و نرخ بنزین طی نیمه دوم امسال، مشتریان را به سمت خرید دوگانه‌سوزها سوق می‌دهد و با افزایش تقاضا، نرخ این نوع خودروها در بازار افزایش خواهد یافت. طبق اخبار رسیده، برخی دوگانه‌سوزها مانند سمند EF۷، چند صد هزار تومان گران‌تر از کارخانه به فروش می‌رسند.در حال حاضر نیز به دلیل استقبال مشتریان، فروش کارخانه‌ای برخی خودروهای دوگانه‌سوز متوقف شده است.

پیش‌بینی می‌شود، افزایش قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی گریبان دوگانه‌سوزها را بگیرد.جایگزینی خودروهای فرسوده با دوگانه‌سوزها، یکی از عوامل مهمی است که کارشناسان از آن به عنوان دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای دوگانه‌سوز یاد می‌کنند.به اعتقاد آنها با این جایگزینی، روند عرضه دوگانه‌سوزها به بازار کم شده، با بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا، نرخ این خودروها نیز صعود خواهد کرد.از سوی دیگر، اگرچه سهمیه بنزین تابستانی خودروها تثبیت شد، اما با توجه به اعلام دولت مبنی بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نیمه دوم امسال و در پی آن، افزایش احتمالی قیمت بنزین، گرایش مشتریان به دوگانه‌سوزها افزایش خواهد یافت.این موضوع قطعا بازار دوگانه‌سوزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نرخ این نوع خودروها را افزایش خواهد داد.

رشد تقاضا برای دوگانه‌سوزها در شرایطی است که هنوز هم مشکل کمبود جایگاه‌های سوخت گاز (CNG)، اگرچه نه به شدت قبل، اما همچنان به قوت خود باقی است.

در حال حاضر اگر پای صحبت دوگانه‌سوز سوارها، به خصوص تاکسی‌داران، بنشینید، از کمبود جایگاه‌های گاز و وقت زیادی که باید برای سوخت‌گیری تلف کنند، گله‌مندند.