گروه خودرو - واردات خودروهای لیفت بک طی یکسال گذشته در کشور افزایش چشمگیری یافته، به طوری که این امر موجب شده تا بازار این خودروها تنوع بیشتری یابد.

لیفت بک در اصطلاح به خودروهایی اطلاق می‌شود که از لحاظ ابعاد و ظاهر مابین خودروهای هاچ بک و صندوقدار قرار دارد. در حال حاضر GEN۲، یاریس و ویرا در مدل لیفت بک در بازار عرضه می‌شوند.

امروز از میان خودروهای لیفت بک موجود در بازار، GEN۲ دنده اتومات خودروی متعلق به پروتون مالزی که چندی است مونتاژ آن در شرکت زاگرس آغاز شده را معرفی خواهیم کرد. این خودرو از موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت را دارد.

این خودرو به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید سرعت ۱۹۰‌کیلومتر در ساعت را تجربه کنید.

از سوی دیگر این خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۰ ثانیه زمان است که این امر نشان‌دهنده آن است که شما برای رسیدن به شتاب اولیه نیازمند ۱۰ ثانیه زمان هستید.

اما از لحاظ میزان مصرف سوخت GEN۲ دنده اتومات در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی به ۹ لیتر سوخت نیاز دارد. که با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت می‌توان گفت این خودرو در رده خودروهای پر مصرف قرار دارد.

اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمز ABS با عملکرد سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBD)، ایربگ‌های دو لایه SRS همراه با کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده است که این امر موجب افزایش ضریب ایمنی این خودرو شده است.

در حال حاضر GEN۲ دنده اتوماتیک در نمایندگی‌ها با قیمت ۲۳ تا ۲۴‌میلیون تومان عرضه می‌شود.