گروه خودرو- ستاد تبصره ۱۳ سال گذشته علاوه بر طرح نوسازی خودروهای شخصی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز در برنامه کاری خود قرار داد. براساس این طرح، مقرر شد این ستاد تاکسی‌های با عمر بیش از ۳۰سال را با تاکسی‌های نو و با تسهیلات ویژه نوسازی کند. ستاد مذکور همچنین طرح ساماندهی مسافر‌بران شخصی را نیز همزمان با دو برنامه قبلی در دستور کار قرار داد که براساس این طرح مالکان خودروهای شخصی که شغل اصلی آنها مسافرکشی است، مکلف شدند در طرح ساماندهی مسافربران شخصی شرکت کنند. براساس آمار اعلام شده از سوی ستاد تبصره ۱۳ سال گذشته ۱۵۰هزار مسافربر شخصی در طرح ساماندهی این ستاد شرکت‌ کرده‌اند. به گفته ربیعیان، رییس ستاد تاکسیرانی‌های شهری کشور از مجموع ۱۵۰هزار مسافربر شخصی که در طرح شرکت کرده‌اند تا پایان سال مالی ۸۶ در حدود ۱۱۴هزار نفر پس از دریافت پروانه و تاییدیه لازم از سازمان تاکسیرانی و انجام مراحل اداری می‌توانند تاکسی موردنظر خود را دریافت کنند.

به گفته ربیعیان، متقاضیان می‌توانند از مجموع تاکسی‌های سمند، پژو ۴۰۵، روآ و پراید، تاکسی موردنظر خود را با تسهیلات در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

اما نکته‌ای که شاید با واقعیت‌های موجود کمی در تضاد باشد، این است که آیا شرکت‌های خودروساز داخلی توان تولید ۳۰۰هزار خودرو جهت پیشبرد طرح نوسازی خودروهای سواری، تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی و تحویل ۱۱۴هزار تاکسی به مسافربران شخصی را طی مدت زمان کمتر از چهار ماه دارند یا خیر؟

در صورتی که شرکت‌های خودروساز بخواهند برنامه‌های ستاد تبصره را به مرحله اجرا درآورند، به ناچار از تعهدات خود در قبال مشتریان خود عقب خواهند ماند، تجربه‌ای که طی ۶ماه اول امسال اتفاق افتاد که این امر موجب می‌شود بازار خودرو مانند سال گذشته با افزایش قیمت مواجه شود.