ایسنا - شرکت خودروسازی راین از شرکت‌های تابع گروه کرمان خودرو که قصد داشت مدل Voleex C۱۰ شرکت چینی گریت وال را در ایران تولید کند، بنا به دلایلی از انجام این کار منصرف شد.

این شرکت که به پایان قراردادش با شرکت کره‌ای هیوندای در زمینه تولید خودروهای آوانته و ورنا نزدیک می‌شود، قصد دارد همکاری جدیدی را در زمینه تولید خودرو با شرکت خودروسازی گریت وال‌ موتور چین آغاز کند و در همین راستا مونتاژ مدل Voleex C۳۰ را در بم آغاز کرده است. خودروسازی راین قرار بود همزمان مدل Voleex C۱۰ را نیز مونتاژ کند که به دلیل تک بودن چراغ دنده عقب آن و داشتن تجربه ممانعت پلیس از شماره‌گذاری خودرو لوبو به همین دلیل، قید تولید آن را زد و به عبارتی این خودرو به ایران نیامده، برگشت.

البته دو چراغه کردن دنده عقب خودروها کار نشدنی نیست، ولی این کار به توجه به تغییراتی که باید در سیستم خودرو انجام شود، حداقل به چند ماه زمان نیاز دارد که گروه کرمان‌خودرو و شرکت چینی گریت وال فعلا قصد انجام آن را ندارند.

شرکت خودروسازی راین که در سال جاری تولید هیوندای ورنا را متوقف کرده و تنها به تولید هیوندای آوانته مشغول است، امید داشت که با جایگزین کردن محصولات گریت‌وال جای خالی ورنا را پر کند. حال باید دید با توجه به کنار رفتن یکی از این خودروهای چینی آیا این شرکت می‌تواند به هدف خود برسد یا نه.

Voleex C۳۰ اوایل سال آینده با قیمت احتمالی ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان عرضه خواهد شد.