شادی مالکی در مصاحبه‌ای عنوان کرده که تکنولوژی خودروهای کاربراتوری در سیستم سوخت‌رسانی و برق به نحوی است که میزان آلایندگی آن در مقایسه با خودروهای انژکتوری بالاتر است و بدیهی است که حدود مجازی که برای پایش این خودروها توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده به همان نسبت سهل‌گیرانه‌تر است.  وی همچنین تصریح کرده که بدون تردید میزان آلایندگی یک خودروی کاربراتوری که از منظر انتشار آلایندگی در سطوح بسیار پایین استاندارد قرار داشته با یک خودروی انژکتوری با استاندارد یورو۲ و بالاتر که دارای کاتالیست و تکنولوژی سوخت‌رسانی هوشمند است قابل‌مقایسه نبوده و تنها راه کنترل آن، خروج هرچه سریع‌تر این خودروها از چرخه تردد است.

اظهارات وی در شرایطی است که خروج خودروهای فرسوده پس از گذشت چهار سال از توقف واردات، تقریبا متوقف مانده و اراده‌ای برای خروج از‌رده‌خارج‌شده‌ها نیست. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین با اشاره به اینکه فرآیند معاینه فنی برای وسایل نقلیه براساس ضوابط و دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود، این نکته را مورد تاکید قرار داده که برای خودروهای کاربراتوری و فرسوده نیز معاینه فنی انجام می‌شود و این خودروها در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

 البته از منظر کارشناسی و فنی خودروی فرسوده به دلیل خستگی قطعات و پایان عمر کارکرد بعضی از قطعات در هر شرایطی می‌تواند ناایمن باشد و حتی اگر خودرویی با عمر ۲۰ سال معاینه فنی هم داشته باشد از درِ معاینه فنی که خارج شود، ‌امکان شکستگی یا خرابی قطعه وجود دارد. ذکر این نکته ضروری است که این مساله در معاینه فنی قابل تشخیص نیست که تمامی آن قطعات که به نحوی تامین‌کننده حرکت و ایمنی خودرو است در وضعیت  سلامت باشند.