طبق گزارش ایسنا، وعده داده شده بود که پیش از آغاز ثبت‌نام، مشخصات فنی و تصاویر خودروهای قابل‌عرضه جهت بررسی و انتخاب دقیق‌تر متقاضیان ارائه شود و حالا این مشخصات و دفترچه راهنمای خودروهای قابل‌عرضه در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری شده است. بدین ترتیب، شش مدل خودرو توسط شرکت شش شرکت واردکننده در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان عرضه شده است؛ بدین ترتیب مشتریان می‌توانند یکی از خودروهای چانگان CS۵۵ (سایپا)، زوتی DL۵ (پارس‌خودرو)، هیوندای النترا (کرمان‌موتور)، کیا سلتوس (کوشاخودرو)، تویوتا کرولا (معین‌خودرو) و فولکس واگن جتا VS۷ (ماموت‌خودرو) را انتخاب کنند.

در این مورد، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه، در رابطه با زمان آغاز ثبت‌نام گفت: نوع خودروها و مشخصات فنی آنها برای اطلاع مشتریان مشخص شده، اما زمان آغاز ثبت‌نام هنوز قطعی نبوده و مشخص نیست. وی افزود: پیش از آغاز زمان ثبت‌نام، موعد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. ابتدای هفته جاری، مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو، در رابطه با ادامه روند واردات خودروها و تحویل آنها گفت: واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است و تا پایان مردادماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸ شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند. از میان این  ۱۸شرکت، تاکنون تقریبا ۱۰ شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند.

اما طبق گزارش خبرگزاری تسنیم باید این نکته را در نظر گرفت که ثبت‌نام جدیدی برای خودروهای وارداتی هنوز انجام نمی‌شود و این خودروها فقط برای ۳۰هزار ثبت‌نامی سال گذشته است که ۵۰۰میلیون تومان در حساب واریز کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد فرآیند قیمت‌گذاری این خودروها در سازمان حمایت در حال انجام است؛ به نوعی که محاسبه قیمتی تعدادی از خودروها نهایی شده و به شورای رقابت جهت تصویب نهایی ارسال می‌شود. در تعدادی از خودروها مدارک ارسالی شرکت‌ها به سازمان حمایت نیازمند استعلام است که روند این کار هم در حال است و به‌زودی برای تصویب نهایی به شورای رقابت ارسال می‌شود.