موافقت یکی از کارخانه‌های خارجی برای تامین مخزن را جلب کرده‌ایم، ولی به‌خاطر مشکل نقدینگی نیاز به حمایت دولت داریم. فیض بخش، مدیر پروژه گازسوز کردن خودروها در ایران خودرو، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: برنامه ایران‌خودرو گازسوز کردن ۱۵هزار دستگاه در شش‌ماه نخست سال است و ما از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶هزار دستگاه خودرو گازسوز تولید کرده‌ایم که می‌توان گفت ۴۰درصد برنامه‌مان محقق شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران‌خودرو با توجه به برنامه امسال دولت برای تولید بیش از ۲۸۰هزار دستگاه خودرو گازسوز توان گازسوز کردن بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو مطابق سهمیه‌اش را دارد یا خیر؟ گفت: ما از برنامه عقب نیستیم، چرا که بر اساس بررسی‌های انجام شده تقاضا برای خودروهای گاز سوز در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت و ما بر این اساس برای نیمه اول امسال تنها برای تولید حدود ۱۶هزار دستگاه خودرو گازسوز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما تا پایان سال حدود ۱۰۰هزار دستگاه خودرو‌گازسوز را که بیشتر شامل سمند و پژو ۴۰۵ خواهد بود، تولید خواهیم کرد.

وی در خصوص موتورهای جدید گازسوز ایران خودرو نیز گفت: تولید موتور ملی پایه گازسوز امسال آغاز خواهد شد و موتور TU۵ هم که بر روی پژو ۲۰۶ صندوقدار نصب شده است، هم اکنون در حال گازسوز شدن است، به طوری که شکل اتاق احتراق و ضریب تراکم موتور آن در حال افزایش است.

ایران خودرو در سال گذشته حدود ۸هزار دستگاه خودرو گازسوز تولید کرد.