گروه بنگاه‌ها: شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) دو مدل پیکاپ با عنوان Asena , Araz در پنج تیپ، از آبان‌ماه سال‌جاری به بازار عرضه می‌کند. ناصر اسفنجی، مدیرعامل ارس خودرو دیزل با اعلام این مطلب گفت: پیکاپ آمیکو اولین خودرو ایران است که به‌دلیل کیفیت بالا، گواهینامه استانداردهای ۸۸‌گانه ایمنی و آلایندگی روز اروپا را از موسسه TUV آلمان اخذ کرده و از این رو قابل صدور به اتحادیه اروپا است. وی افزود: تمامی پیکاپ‌های مونتاژ ایران و حتی پیکاپ‌های وارداتی از ژاپن نیز فقط دارای استانداردهای ۵۵گانه هستند و تاکنون هیچ خودرویی در ایران نتوانسته استانداردهای ۸۸ گانه را اخذ کند.اسفنجی تصریح کرد: پیکاپ‌های آمیکو مجهز به سیستم و تجهیزات پیشرفته سوخت‌رسانی CNG بوده و گواهینامه‌های مرتبط با آن را از موسسه TUV آلمان دریافت کرده ‌است.

وی گفت: پیکاپ‌های آمیکو همانند پیکاپ‌های آمریکایی فورد وشورلت مجهز به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی هستند، همچنین سیستم کلاچ پیکاپ‌های آمیکو، از معروف‌ترین برند اروپایی VALEO با گشتاور حدود ۵/ ۱ برابر گشتاور موتور میتسوبیشی انتخاب شده که در دشوارترین موقعیت‌ها قدرت خود را به نمایش می‌گذارد. مدیرعامل ارس خودرو دیزل تاکید کرد: یونیت ضد سرقت نصب شده در پیکاپ‌های آمیکو یکی از مطمئن‌ترین و قوی‌ترین ایموبلایزرها است که همانند خودروهای لوکس اروپایی به راحتی رمزگشایی نمی‌شود.به گفته وی، برای امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، شاسی پیکاپ‌های آمیکو همانند خودرو‌های پیشرفته اروپایی و آمریکایی در تصادف‌های شاخ به شاخ در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه‌گیر مجهز شده است.اسفنجی افزود: بیشتر پیکاپ‌های وارداتی و یا مونتاژ شده براساس استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند؛ درحالی‌که پیکاپ‌های آمیکو با استاندارد یورو ۵ با قابلیت ترفیع به یورو ۶‌تولید و به مشتریان عرضه می‌شوند.

وی ظرفیت تولید پیکاپ در آمیکو را روزانه ۱۲۰ دستگاه برشمرد و افزود: هم‌اکنون روزانه ۴ تا ۵ دستگاه به‌طور آزمایشی تولید می‌شود و قیمت آن ۱۳۳میلیون تومان تعیین شده است. وی همچنین از تولید و عرضه محصولات جدیدی از جمله لودر، لیفت تراک و دو مدل ون تاکسی ۶ و ۱۸ نفره خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم دومدل ون تا عید سال ۹۷ به بازار عرضه کنیم. اسفنجی افزود: آمیکو با استفاده از ۲۸ سال تجربه در صنعت خودرو (تراکتورسازی و موتورسیکلت) از حدود ۱۰ سال پیش تولید خودروهای تجاری (کامیونت، کامیون و کشنده) را آغاز و تاکنون حدود ۳۰هزار دستگاه خودرو به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده است.وی ظرفیت تولید خودروهای سبک وسنگین شرکت را سالانه ۶۰ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: اما به‌دلیل رکود بازار مدتی است که تولید کامیون متوقف شده است، از این رو برای حل این مشکل طی هفته‌های اخیر نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شده است.