اما طبق آخرین اطلاعیه وزارت صمت تمامی جاماندگان امکان ثبت‌نام ندارند بلکه باید از شروطی برخوردار باشند. اول اینکه متقاضیانی که حساب خود را در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به نفع سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وکالتی کرده‌‌‌اند حق ثبت‌نام دارند. دوم اینکه مبلغ مسدود شده حساب باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد. اما این دو شرط حاوی دو نکته نیز هست. نکته اول اینکه شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت‌نام‌کننده باشد و نکته دیگر اینکه زمان ثبت‌نام هیچ تاثیری در اولویت و حق‌تقدم نخواهد داشت. به این ترتیب در شرایطی مرحله سوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو از فردا کلید خواهد خورد که امید می‌رود پروسه ثبت‌نام به مرحله چهارم نکشد.

شروع ثبت‌‌‌نام برای خرید ۵۰۰‌هزار دستگاه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ۲۶ تا ۲۸ اسفند یعنی دقیقا در روزهای آخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد. بر این اساس با توجه به تجربه هجوم کاربران به سایت‌های ثبت‌نام خودرو در مقطع زمانی خاص، پیش‌بینی می‌شد که متقاضیان، ثبت‌نامی روان و ساده نخواهند داشت.

با این حال با تمام این پیش‌بینی‌ها و مشکلات، تصمیم گرفته شد بزرگ‌ترین طرح پیش‌‌‌فروش خودرو در سال‌های اخیر طی دو روز و دقیقا پیش از شروع تعطیلات نوروزی انجام شود. این نگرانی نابجا نبود؛ چرا که با ایجاد اختلال در سامانه یکپارچه، تعداد زیادی از متقاضیان دچار مشکل شدند. با وجود این سیاستگذاران حاضر به قبول عدم دقت در تعیین بازه زمانی نبودند و مقصران جدیدی را در این زمینه معرفی کردند، از جمله بانک‌ها را.

در هر صورت با وجود تمام مشکلات پیش‌بینی شده، ثبت‌نام‌ها آغاز شد.ثبت‌نامی که با فروش ناگهانی ایران خودرو همزمانی پیدا کرد. با توجه به همزمانی ثبت‌نام «فروش فوق‌العاده ایران خودرو» و «طرح عرضه یکپارچه فروش خودرو» و مهلت کوتاه جهت افتتاح حساب وکالتی در روزهای شلوغ و پایانی سال ۱۴۰۱ و عدم‌ اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص وکالتی کردن حساب به نام سازمان حمایت، عده کثیری به اشتباه حساب را به نام «ایران خودرو» وکالتی کردند و از ثبت‌نام در «طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی» جا ماندند.

بر اساس اعلام وزارت صمت قرار بود از طریق این طرح ۵۰۰‌هزار خودرو عرضه شود که حدود ۹۰۰‌هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، بنابراین با توجه به ظرفیت تولید در سال ۱۴۰۲ مقرر شده تا بر اساس نوبت‌دهی به تمام متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط خودرو داده شود. سید‌رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰‌هزار دستگاه است. بنابراین تقریبا به تمام کسانی که ثبت‌‌‌نام کرده‌‌‌اند خودرو تحویل داده خواهد شد.