ایجاد ۶۴۹ شغل با تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان شمالی

دنیای اقتصاد- خراسان شمالی: مهدی اسلام‌خواه اظهار کرد:‌ پرداخت ۱۳۶۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی در سال ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ با اشتغال ۶۴۹ نفر از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت در استان در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان و عشایر است.

وی بیان کرد: تسهیلات پرداخت‌شده از محل اشتغال پایدار روستایی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶۴ میلیارد ریال بود که برای ۱۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد. سال گذشته برای ایجاد ۲۷۴ فرصت شغلی، ۴۳۱ میلیارد ریال و سال ۱۴۰۲ برای ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

ایجاد ۲۵۷۳ طرح مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه  اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر ایجاد طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه کسب و کارهای خانگی شده و میزان تسهیلات بانکی تخصیص داده‌شده به توسعه کسب و کارهای خانگی رشد ۲۷ برابری داشته است.

او ادامه داد: این تسهیلات از ۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۱۴۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسید که بیشتر این کسب و کارها با وجود اینکه از تسهیلات کمتری برخوردارند، اما مشاغل پایداری ایجاد می‌کنند. در این بازه زمانی، ۲۵۷۳ طرح از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند که مبلغ آن ۱۸۸۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: از مجموع این تعداد طرح، ۳۰۰ طرح در سال ۱۴۰۰ و ۶۵۰ طرح در سال گذشته و ۹۳۰ طرح نیز امسال بوده است. تعداد ۶۹۶۲ فرصت شغلی نیز در این دولت از محل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد شده است. همچنین ۳۸ هزار و ۱۳۲ فرصت شغلی ایجادشده در استان در این مدت در سامانه رصد ثبت شده است.