گروه خبر: غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جلسه روز دوشنبه این کمیسیون با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد. او به «ایسنا» گفت: در این جلسه وضعیت تخصیص اعتبارات هزینه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سال ۹۴ مورد بررسی قرار می‌گیرد.


نشست ویژه بررسی فاجعه منا

از سوی دیگر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از نشست ویژه این کمیسیون برای بررسی فاجعه منا و موضوع مفقود شدن غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان در روز دوشنبه خبر داد. منصور حقیقت‌پور در این باره به «ایرنا» گفت: در این نشست حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه و جمع دیگری از مسوولان حضور خواهند داشت.


پاسخ جنتی و طیب‌نیا در صحن مجلس

در خبری دیگر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی طیب نیا وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات دو نماینده تهران، این هفته در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند. علی مطهری با اشاره به دستور کار مجلس مبنی بر بررسی سوالش از وزیر ارشاد گفت: این سوال در مورد عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه است.


سوال۱۳ نماینده از وزیر علوم

براساس دستور کار این هفته مجلس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات به سوال ۱۳ نماینده مجلس پاسخ می‌دهد. از سوی دیگر علی ربیعی، وزیر کار نیز برای پاسخ به سوال ۹ نماینده به کمیسیون اجتماعی دعوت شده است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز فردا به ۱۱ سوال نمایندگان در کمیسیون شوراها پاسخ می‌دهد.


بررسی عضویت یک نماینده در فراکسیون رهروان

در خبری دیگر صفر نعیمی رز، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از تصمیم‌گیری در مورد لغو عضویت نقوی حسینی در این فراکسیون خبر داد. او در این باره به «ایسنا» گفت: با توجه به اینکه آقای نقوی حسینی همراهی لازم را با فراکسیون نداشته پیش از این فراکسیون از ایشان خواسته بود که یا به تصمیمات فراکسیون متعهد باشد یا اینکه از فراکسیون کنار گذاشته شود که قرار است در جلسه امروز فراکسیون در این‌باره تصمیم‌گیری نهایی شود. به گفته او، نقوی حسینی در مواردی از جمله برجام از نظر فراکسیون تبعیت نکرده است.


لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی

در خبری دیگر، خبرگزاری مهر نوشت: لایحه دولت برای «شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی» که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسیده است، طی هفته جاری با قید دو فوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.