عصر ایران: گری سیمور، رئیس گروه «متحد در برابر ایران هسته‌ای» به دلیل نظر موافقش نسبت به توافق هسته‌ای از ریاست این لابی پرنفوذ طرفدار اسرائیل کناره‌گیری کرد. سیمور، رئیس یک گروه لابی‌کننده ضدایران هسته‌ای با عنوان «متحد در برابر ایران هسته‌ای» (UNITED AGAINST NUCLEAR IRAN) روز دوشنبه با نگارش نامه‌ای از سمت خود استعفا داد. به گزارش نیویورک‌تایمز، سیمور که از مشاوران هسته‌ای اوباما بود در سال 2008 گروه «متحد در برابر ایران هسته‌ای» را تشکیل داده بود تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده و علیه برنامه هسته‌ای ایران در آمریکا و دیگر کشورهای جهان لابی کند.


سیمور در نامه استعفای خود نوشته است: «من فکر می‌کنم استراتژی اوباما موفق شده است. او با استفاده از اهرم‌های اقتصادی و تجاری موفق شد برنامه هسته‌ای ایران را محدود کند. کناره‌گیری سیمور از لابی طرفدار اسرائیل، ضربه‌ای جدی به مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا در آستانه رای‌گیری در کنگره درباره توافق هسته‌ای با ایران به‌شمار می‌رود. بلافاصله پس از کناره‌گیری سیمور این لابی طرفدار اسرائیل با انتخاب «جوزف لیبرمن» سناتور سابق ایالت کانکتیکات به‌عنوان رئیس جدید گروه از ادامه مخالفت خود با توافق هسته‌ای با ایران خبر داد. لیبرمن در نخستین بیانیه خود پس از انتصاب به سمت ریاست لابی «UANI» اعلام کرده است: توافق به‌دست آمده، توافقی بد است. او اعلام کرد: «سناتورها و اعضای کنگره حتی با وجود وتوی اوباما باید به توافق هسته‌ای با ایران رای منفی بدهند. اگر فشار به ایرانی‌ها افزایش یابد به نظر من ما می‌توانیم به یک توافق بهتر دست یابیم.»


جب بوش: رئیس‌جمهور شوم، توافق را لغو می‌کنم

از سوی دیگر جب بوش، یکی از نامزدهای مطرح حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را توافقی به‌شدت غیرعاقلانه با نظامی به شدت غیرقابل اعتماد توصیف کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، جب بوش که سه‌شنبه شب در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در سیمی‌ولی کالیفرنیا سخنرانی می‌کرد، بخشی از سخنانش در مورد تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه و انتقادات تند وی در مورد توافق هسته‌ای با ایران بود؛ او توافق را «یک توافق به‌شدت غیرعاقلانه، با رژیمی که به‌شدت غیرقابل اعتماد است» توصیف کرد. جب بوش گفت: «این توافق باید از سوی کنگره ایالات‌متحده آمریکا رد شود.» وی همچنین افزود: اگر توافق رد نشود، پس از اینکه به‌عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود «فرآیند معکوس کردن (رد این توافق) را به سرعت آغاز خواهد کرد».