گروه خبر: «استعفای جمعی» تعدادی از نمایندگان مجلس در اعتراض به گزینه دولت برای استانداری فارس ناکام ماند و محمد علی افشانی دیروز رسما به‌عنوان استاندار این استان معرفی شد. خبر انتخاب افشانی را دیروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی هیات دولت در حاشیه نشست کابینه اعلام کرد.


براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گزارش داده است، نوبخت علاوه‌بر این از انتخاب مهدی صادقی به‌عنوان استاندار قم نیز خبر داد. در خبری دیگر نیز مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با استاندار جدید فارس همکاری کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، انصاری دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره محمدعلی افشانی استاندار جدید فارس گفت: وی سابقه طولانی در مدیریت اجرایی کشور داشته و فردی شایسته و موفق بوده است که در استان فارس هم تحصیل کرده و وقتی دیدگاه‌های خود را در هیات دولت مطرح کرد ما متوجه شدیم تسلط خوبی بر امور استان فارس دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آقای افشانی مدیریت اعتدالی داشته و هیچ گاه در جریان‌های تند نبوده است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید فارس هیچ نقطه حاشیه‌ای ندارد. پیش از این گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی افشانی به‌عنوان استاندار فارس، نمایندگان استان فارس در مجلس را بر آن داشت تا در اقدامی اعتراضی به‌صورت دسته جمعی استعفا دهند. در برابر این اقدام اعتراضی برخی نمایندگان، علی مطهری از وزیر کشور خواسته بود که در برابر این نوع درخواست‌های نمایندگان کوتاه نیاید؛ موضوعی که با اعلام نام افشانی به‌عنوان استاندار فارس، تایید شد. در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن دوگانی عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی وزارت کشور به نظرات آنان در انتصاب استاندار جدید، از تقدیم طرح استیضاح وزیر کشور به هیات‌رئیسه مجلس با حدود 50 امضا خبر داد.