گروه خبر: «اجماع و وحدت» دو کلمه‌ای است که این روزها شاه‌بیت سخنان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شده است. هر دو جریان ماه‌ها است که با تشکیل جلسات مختلف به‌دنبال تحقق این عبارت در عرصه رقابت سیاسی برای کسب کرسی‌های مجلس هستند، اما این تلاش‌ها تنها به تشکیل جلسات منتهی نمی‌شود. در همین راستا سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از آغاز بازسازی حزبی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده است.بازسازی که به گفته حسین مرعشی با تمرکز بر منافع ملی و اسلامی کشور و با نگاه پررنگ به وحدت با اصلاح‌طلبان آغاز شده است. به گزارش «ایرنا»، مرعشی عصر پنج‌شنبه در همایش «همدلی و همزبانی کلید سازندگی»، به کسب تجربه از حوادث خرداد ۷۶ تا برگزاری انتخابات ۹۲ اشاره و تصریح کرد: اکنون با در دست داشتن این تجربیات و در آستانه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نباید دچار تسلیم، خودخواهی فردی، قومی و گروهی شد بلکه باید دلسوزانه در این مسیر گام برداشت. اعلام این خبر از عزم اصلاح‌طلبان برای رسیدن به وحدت حکایت می‌کند حتی اگر رسیدن به اجماع میان گرو‌های اصلاح‌طلب به گفته محمدرضا عارف دشوار باشد. محمدرضا عارف، رئیس بنیاد ایرانیان نیز روز پنج‌شنبه در حاشیه آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی با بیان اینکه درحال حاضر رویکردمان این است که اجماع کاملی در جبهه اصلاحات داشته باشیم، گفت: ان‌شاءالله شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین، وی در پاسخ به پرسشی در مورد چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هنوز در این زمینه وارد مصداق نشده‌ایم، گفت: مهم این است که تفکر اصلاحات با همراهی اعتدالیون، اکثریت را در مجلس کسب کنند. انتظارمان این است که همه اصلاح‌طلبان این را بپذیرند و قرعه به نام هرکس که افتاد از آن تمکین کنند.این فعال سیاسی تاکید کرد: رسیدن به اجماع کامل در اصلاح‌طلبان نیز روند خوبی را طی می‌کند.

اصلاح‌طلبان رقیب جدی اصولگرایان

از آن‌سو تلاش اصولگرایان نیز برای رسیدن به وحدت همچنان ادامه دارد. در همین راستا محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سیاست راهبردی این جبهه در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، وحدت جامعه اصولگرایان است.

به گزارش «ایرنا»، او روز پنج‌شنبه با بیان اینکه در انتخابات گذشته بین اصولگرایان رقابت‌هایی بود که دلایل مختلفی داشت و این اتفاق مربوط به گذشته است، افزود: در مجلس هشتم اصلاح‌طلبان نشاط و شور نداشتند و ما در این غیبت اصلاح‌طلبان، انتخابات را رقابتی کردیم؛ اما نباید رقابت گذشته باعث رسوخ کدورت‌ها شود.وی با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید رقبای خوبی برای هم باشند، تاکید کرد: ما باید حداکثر تلاشمان را انجام دهیم تا جامعه اصولگرایان به وحدت برسند.وی یادآور شد: سیاست راهبردی جبهه پیروان خط امام و رهبری در جریان اصولگرایی کشور همچنان حرکت زیرسایه و چتر حمایتی جامعتین است.

باهنر گفت: در مجلس نهم ما رقیب جدی نداشتیم، اما در مجلس دهم رقیب جدی اصولگرایان، اصلاح‌طلبان هستند که این تهدیدی برای اصولگرایان است.