گروه خبر: آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، عصر پنج‌شنبه در شرایطی برگزار شد که بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی و فرهنگی در این مراسم حضور یافتند. در کنار حضور همه این افراد، حسن روحانی نیز با ارسال پیامی از دعایی به‌عنوان «مجاهد خستگی‌ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست» نام برد و خصال دائمی و پسندیده ایشان را الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه خواند. همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، سید‌حسن خمینی، علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، رضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مجتبی مطهری، فرزند آیت‌الله شهید مطهری، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان مجلس، ازجمله چهره‌هایی بودند که در آیین بزرگداشت سیدمحمود دعایی مدیر موسسه مطبوعاتی اطلاعات حضور یافتند و شخصیت و اقدامات او را شایسته تقدیر خواندند. آنچه در میان اظهارات شرکت‌کنندگان این مراسم بیش از همه موارد به‌چشم می‌آید تاکید حاضران بر این نکته بوده که دعایی هیچ‌گاه در عمل از قدرت سوءاستفاده نکرده است.

به گزارش «ایرنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری در این مراسم، دعایی را الگوی واقعی همدلی و همزبانی خواند و افزود: «دولت ونظام به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد و این‌گونه افراد حلقه اتصال بین گروه‌های مختلف هستند.» اسحاق جهانگیری با اعلام ارادت به شخصیت دعایی گفت: «ایشان در طول عمر خود کارهای بزرگی انجام داده و این جلسه بیانگر اقداماتی است که وی انجام داده است.»

در ادامه این مراسم سیدحسن خمینی، نوه امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام دعایی را فردی «انقلابی» توصیف کرد و گفت: «وی هرگز از انقلاب برای پلکان و پیشرفت شخصی‌اش استفاده نکرده است.»

اواین‌گونه ادامه داد: بی‌تردید اگر کسانی با این سابقه بودند، ادعاهای زیادی داشتند اما دعایی بی‌ادعا زندگی کرده است. سیدحسن خمینی با بیان اینکه دعایی معتقد به تمام ارزش‌هایی است که انقلاب برای آنها شکل گرفت، تاکید کرد: «متاسفانه بسیاری از ما انقلابی‌گری را با یک‌طرفه راندن و ارزش‌گرایی را با تندخویی یکسان می‌گیریم.»

دعایی؛ نماد اخلاق در رسانه

از سوی دیگر علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های سید‌محمود دعایی از رادیو تا مطبوعات تاکیدکرد: «مهم‌ترین ویژگی که فعالیت‌های آقای دعایی برای وی ساخته است، نماد اخلاق در رسانه، سیاست و نماد عمل اخلاقی در جامعه است. دعایی هیچ‌گاه در عمل از قدرت سوءاستفاده نکرده و امیدواریم جامعه با شخصیت‌های امثال دعایی و با زیاد شدن افکار وی شاهد بهبود، توسعه و رشد و پیشرفت بیشتر باشد.»مجتبی مطهری، فرزند آیت‌الله شهید مطهری نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سید‌محمود دعایی گفت: «رسالت دعایی رسالت وصل و اتصال برای فرهنگ و احیای فرهنگ و ادب و هنر است. دعایی تجلی شعر «ما برای وصل کردن آمدیم، نی برای فصل کردن آمدیم» ‌است.»

سیدمحمود دعایی نیز با بیان اینکه «راضی نبودم این مجلس با حضور بزرگان از دولت و نظام برای من برگزار شود»، ادامه داد: «اگر من افتخار و پیشینه‌ای دارم هرچه هست در پرتو حضورم در کنار خاندان عزیز امام خمینی رحمت‌‌الله است.»