ایسنا: مدیرمسوول روزنامه کیهان دوشنبه بعد از ظهر به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه تهران رفت تا در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازد، اما این سخنرانی با حاشیه‌های زیادی همراه بود. حسین شریعتمداری با حضور در مراسمی با عنوان «۱۸۱۱ روز مطالبه یادمان خروش ملت انقلابی علیه فتنه‌گران» که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، در ابتدای سخنان خود گفت: «برخی از اسنادی که امروز می‌خواهم به آن اشاره کنم نشان می‌دهد که سران فتنه دست به وطن فروشی زدند. من این اسناد را برای یکی از عوامل فتنه فرستادم. آنها به من گفتند که اجازه نمی‌دهیم این اسناد منتشر شود.» او خطاب به دانشجویانی که مخالف روی سن آمدنش بودند و شعار «دروغگو حیاکن، دانشگاه رو رها کن» سرمی‌دادند، گفت: «یک نمونه از این عوامل فتنه شما هستید.» از سوی دیگر برخی دانشجویان نیز در این جمع هنگام روی سن آمدن شریعتمداری فریاد زدند: «علمدار بصیرت، ‌حاج حسین شریعت.» دانشجویان دیگری شعار دادند: «موسوی زنده‌باد، کروبی پاینده باد» شریعتمداری هم در پاسخ به این دانشجویان گفت: «با زنده باد نمی‌شود مرده را زنده کرد.»

او با بیان اینکه «مگر کسی می‌تواند پیغام عبدالمالک ریگی در حمایت از سران فتنه را منکر شود؟» گفت: «این پیغام توسط VOA که بت بعضی‌ها است منتشر شده است.» دانشجویان معترض در واکنش به سخنان شریعتمداری شعار دادند: «کیهان، ‌اسرائیل پیوندتان مبارک» و دانشجویان بسیجی شعار «خاتمی، VOA پیوندتان مبارک سر دادند» و شریعتمداری نیز در پاسخ به آنها گفت: «البته پیوند آقای خاتمی با پدرجد VOA یعنی جرج سورس است، حال از من شکایت کردند و گفتند چرا این موضوع را مطرح کردی؟ ما مدتی است که دنبال تشکیل دادگاه در این‌باره هستیم، اما آنها طفره می‌روند. همچنین در مورد اینکه شعار کیهان، اسرائیل پیوندتان مبارک را سردادید باید بگویم که من خوشحالم که شما حتی یک بار هم که شده به اسرائیل بد بگویید و این واقعا جای جشن و سرور دارد.» او خطاب به دانشجویان معترض به سخنانش گفت: شما برادران و خواهران من هستید، اما متاسفم که فریب خوردید، البته از کسانی که شما را به اینجا فرستادند تشکر می‌کنم، چون آن‌چه می‌خواستم به صورت سند و تئوری مطرح کنم، عملا نشان دادم». برخی دیگر از دانشجویان شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را سردادند. اما شریعتمداری خطاب به دانشجویان معترض ادامه داد: «به آن‌هایی که شما را فرستادند بگویید محال است بتوانید مانع از افشای اسناد وطن‌ فروشی شما شویم. حال اگر واقعا از انتشار این اسناد نگران نیستید اجازه دهید من اندکی از این بسیارها را فاش کنم.» دانشجویان موافق با این سخنان شعار «حاج حسین افشا کن» را سردادند و مدیرمسوول کیهان ادامه داد: این اسناد نشان می‌دهد که حتی تحریم‌ها را سران فتنه به آمریکا پیشنهاد می‌کنند. اسناد را که نمی‌توانید جابه‌جا کنید. در این هنگام دانشجویان معترض به هوکردن پرداختند و شریعتمداری نیز گفت: «ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.»

او ادامه داد: «به شما برادران و خواهران خودم نمی‌گویم بلکه به سران فتنه می‌گویم که اگر حزب‌الله نبود الان باید چکمه‌های نتانیاهو را واکس می‌زدید؛ اگرچه پیش از این آن را فرچه کشیدید.» در این هنگام دانشجویان شعار «مرگ بر اسرائیل» را سردادند و برخی نیز خروج شریعتمداری از سالن به‌عنوان منبع آشوب را خواستار شدند. دانشجویان معترض به حضور شریعتمداری در دانشگاه تهران شعار «مرگ بر اسلام طالبانی» را سردادند و مدیرمسوول کیهان گفت: «وقتی من شما را خطاب قرار می‌دهم درواقع منظورم فتنه‌گران است نه شما دانشجویانی که احیانا فریب خورده‌اید. من به شما بگویم که حیف است مثل سال ۸۸ که برای آنها زحمت می‌کشیدند و آخر آنها گفتند جنبش دانشجویی حرف مفت است.» دانشجویان همچنین شعار دادند: «رای ما یک کلام، نخست وزیر امام» و شریعتمداری خطاب به آنها گفت: «شریح قاضی هم قاضی امام علی(ع) بود، ولی حکم قتل امام حسین(ع) را صادر کرد؛ بنابراین از نخست وزیر امام بعید نیست که نمازگزاران عاشورا را سنگ باران کند.» او ادامه داد: «مگر منافقین و عبدالمالک ریگی با شما در ائتلاف نبودند و مگر ملک عبدالله هزینه‌های شما را نداده بود؟» او در ادامه سخنان خود گفت:‌ «کسی که شما زمانی عالیجناب سرخ‌پوش می‌گفتید و حالا زیر علمش سینه می‌زنید به خبرنگار شورای آتلانتیک گفته است برای اینکه ما به نتیجه برسیم، باید شما در شیپور تقلب بدمید.» او خطاب به دانشجویان معترض گفت: «در بزنگاه‌های رزمی شعار بزمی ندهید. البته روی سخن من با آقایانی است که در آن پشت سر پنهان شدند و شما را اینجا فرستاده‌اند. آنها هر وقت ببینند شرایط مناسب است تا به نظام ضربه بزنند با طالبان ائتلاف می‌کنند.»

برخی دانشجویان از این سخن به خشم آمدند و بار دیگر شعار «کیهان، اسرائیل، پیوندتان مبارک» را سردادند و مدیرمسوول کیهان به آنها گفت: این شعار را اولین بار روزنامه انگلیسی گاردین مطرح کرده بود. شما تا به حال دیده‌اید که جاهایی مثل بی‌بی‌سی از انقلابیون تعریف کند، اما چپ و راست برای شما تشتک می‌پرانند.»

مدیرمسوول روزنامه کیهان در واکنش به دانشجویانی که هم‌چنان خواستار خروج وی از دانشگاه بودند، گفت: «من بچه تهرانم. گم نمی‌شوم. آن‌هایی که با مینی‌بوس اینجا پیاده شدند، مواظب باشند که هنگام برگشتن گم نشوند.»