انتقام والیبال ایران از آمریکا

این تاریخ را به رنگ طلا باید در تقویم ورزش ایران نوشت. سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۹۳ روز بزرگی بود که در آن سروقامتان والیبال ایران دست به خلق یک شاهکار تمام عیار زدند و ابرقدرت والیبال دنیا را به زانو درآوردند. در جام‌جهانی لهستان رخ داد

انتقام والیبال ایران از آمریکا

در یک عصر دلچسب تابستانی، تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدارش در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آمریکا رفت و دست پر از میدان خارج شد. شاگردان اسلوبودان کواچ که این تورنمنت را با پیروزی درخشان برابر ایتالیا شروع کرده بودند، در حالی به مصاف آمریکا می‌رفتند که کمتر کسی برای آنها شانس موفقیت قائل بود. ملی‌پوشان کشورمان چند هفته قبل در لیگ جهانی والیبال به مصاف این تیم رفته و نتیجه را با حساب ۳ بر صفر به حریف واگذار کرده بودند. به علاوه بچه‌های ایران در اردوی اخیرشان در آمریکا طی چهار دیداری که با این تیم برگزار کردند، فقط به یک پیروزی دست یافتند که همین مساله نگرانی‌ها را در مورد بازی دیروز افزایش می‌داد. با این همه، والیبالیست‌های توانای کشورمان یک بار دیگر نشان دادند مردانی از تبار غیرممکن‌ها هستند و هر لحظه می‌توانند قواعد بازی را به هم بزنند. شاگردان کواچ مسابقه را غافلگیرکننده شروع کردند و در ست نخست توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ حریف را شکست بدهند. برتری تیم ایران در ست دوم حتی پررنگ‌تر هم شد؛ چنانکه بچه‌های کشورمان موفق شدند ۲۵ بر ۱۹ از سد آمریکا بگذرند و در یک قدمی کسب پیروزی قرار بگیرند. با این وجود در دو ست بعدی ورق برگشت و آمریکایی‌ها خودی نشان دادند. این تیم ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خودش به پایان برد و در ست چهارم هم با حساب ۲۵ بر ۱۸ به برتری رسید تا نتیجه به تساوی ۲-۲ کشیده شود و حساسیت به اوج برسد. ملی‌پوشان کشورمان ست پنجم را عالی شروع کردند و از حریف پیش افتادند. این فاصله تقریبا تا انتهای کار حفظ شد تا در نهایت شاگردان کواچ با برتری ۱۷ بر ۱۵ در این ست، قهرمان لیگ جهانی را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش رو بردارند و لذت خوش انتقام از ابرقدرت را به مردم کشورمان هدیه کنند. در شرایطی که ما ایرانی‌ها همیشه به ضعف در کارهای گروهی و ورزش‌های دسته‌جمعی متهم می‌شدیم، حالا موفقیت‌های خیره‌کننده والیبال حقیقت دیگری را به اثبات می‌رساند. بله، ما می‌توانیم. ما با هم، در کنار هم، دوش به دوش هم می‌توانیم.

پیام تبریک آلن ایر

آلن ایر، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود پیروزی ایران بر آمریکا را تبریک گفت. او نوشت: ایران ۳ بر ۲ مقابل آمریکا به پیروزی رسید: هر دو طرف خیلی خوب بازی کردند و به تیم ملی والیبال ایران تبریک عرض می‌کنم به‌خاطر این پیروزی!

انتقام والیبال ایران از آمریکا