دنیای اقتصاد : ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با ضرورت اقدام حرکت منضبط بانک ها تصریح کرد : در شرایط فعلی یک هیات انتظامی در بانک ها فعال است که در سال ۹۲ ، پرونده شش بانک به این هیات ارجاع داده شده و در این هیات بعضی از مدیران سلب صلاحیت و بعضی از بانک ها هم جریمه شدند . این اقدامات می‌تواند زمینه ایجاد انضباط در بانک ها را به وجود بیاورد . سیف در ادامه گفت : بانک مرکزی به دلیل اینکه سپرده مردم در بانک‌ها قرار دارد از اعلام اسامی بانک‌ها پرهیز می کند .

او در رابطه با سیاست تک نرخی کردن ارز گفت : مهمترین ویژگی قبل از یکسان سازی نرخ ارز ، ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور است که در شرایط فعلی در همان مسیر حرکت می‌کنیم و روند تورم و ثبات بازار ارز نیز موید همین مطلب است .

به گفت وی تنظیم ارتباطات بین المللی یکی دیگر از پیش‌شرط‌های یکسان سازی نرخ ارز است که بعد از شفاف شدن مسایل بین المللی می تواند حاصل شود و قبل از آن نباید به طور شتابزده اقدامی انجام داد . مشروح چهل و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فردا در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ می شود .