دنیای اقتصاد- غلامرضا اسداللهی، عضو هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از استعلام قوه قضائیه از هیات نظارت در خصوص پرونده دو نماینده به دلیل شکایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شکایت معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد خبر داد. وی با بیان اینکه قوه قضائیه در خصوص پرونده حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس و یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ از هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان استعلام کرده است، توضیح داد: نطق رسایی در صحن مجلس مورد شکایت خانواده هاشمی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته و حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد نیز از یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرده است. اسداللهی همچنین از تهیه پیش‌نویس تشکیل دبیرخانه هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رسایی در نطق پیش از دستور خود در ۹ دی سال ۹۱، مهدی هاشمی را «ام‌الفساد» خوانده بود و از قوه‌قضائیه به دلیل آزادی مهدی هاشمی با قید وثیقه انتقاد کرده بود. پس از آن هاشمی از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد. علاوه بر این پس از سفر احمدی‌نژاد به نیویورک و شکایت قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در خصوص تعداد زیاد همراهان احمدی‌نژاد در این سفر به کمیسیون اصل ۹۰، بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد از مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل و محمد علی‌پور مختار نماینده بهار به دادگاه شکایت کرد.

ردپای مشایی و بقایی در فروش اقساطی زمین‌های ساحل کیش

از سوی دیگر با شکایت حسن نوروزی، نماینده مجلس هشتم از مشایی و بقایی، ماجرای شکایت‌های اعضای دولت قبل و نمایندگان مجلس از یکدیگر همچنان ادامه دارد. سایت جماران از ردپای مشایی و بقایی در فروش اقساطی زمین‌های ساحل کیش خبر داد و به گفت‌وگوی سایت قانون آنلاین با حسن نوروزی، نماینده سابق مجلس اشاره کرد که در مجلس هشتم با شکایت از اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی به کمیسیون اصل ۹۰ خبرساز شد. در این گفت‌وگو، نوروزی از مستندات امام جمعه کیش در این مورد گفت و یادآوری کرد که ما مستندات خود را به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کردیم و امام جمعه کیش هم برای ارائه مستندات خود اعلام آمادگی کرده است. وی گفت: در شرایطی که دو سال از این شکایت و آغاز به کار مجلس نهم می‌گذرد و کمیسیون اصل ۹۰ تا به حال هیچ چیز به ما اعلام نکرده، این کمیسیون باید در مورد پیگیری از این شکایت پاسخگو باشد. به گفته وی، مستندات خود را بالغ بر ۲۳۰ صفحه به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه داده بود. همچنان که اخبار تخلفات مشایی و بقایی هنوز ادامه دارد، سایت جماران در این باره از شنیده شدن اخباری مبنی بر فروش زمین

سه هکتاری کنار دریا به یک فرد حقیقی با اقساط کم و قیمت نازل در کیش خبر داد و نوشت که امام جمعه کیش هم بر این خبر، مهر تایید زده است. نوروزی در گفت‌وگوی خود با سایت «قانون آنلاین» شکایت خود را شامل ۱۹ بند اعلام کرد که شامل مواردی همچون نقش آقایان مشایی و بقایی در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، مناطق آزاد، یکی از بانک‌های مرتبط با جریان انحرافی، جزیره کیش، شرکت سمگا و... می‌شد.

دو نماینده محکوم تجدیدنظرخواهی نکرده‌اند

همچنین قاضی محسن افتخاری در گفت‌وگو با «ایسنا»گفت: محکومیت دو نماینده مجلس شورای اسلامی به جزای نقدی و رد مال در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است اما تاکنون به این احکام اعتراض نشده است. سعید عمرانی، رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از احکام شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر محکومیت دو نماینده مجلس تجدیدنظرخواهی شده است یا خیر، به «ایسنا» گفت: در این رابطه چیزی به دیوان عالی کشور واصل نشده است. محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه ۱۸ شهریور از صدور حکمی مبنی بر محکومیت دو نماینده مجلس شورای اسلامی به جزای نقدی و رد مال در رابطه با پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی خبر داده بود.