معاون اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه فقط ۷درصد از متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر تهران، نیازمند واقعی بوده‌اند، گفت: ۹۳درصد از متکدیان جمع‌آوری شده نیازمند نبوده‌اند.

احمد نوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به این‌که در سال ۸۵، بیش از ۵هزار متکدی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: ۸درصد از متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر تهران دختر و پسر بچه، ۷۴درصد مرد و ۱۸درصد زن بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده با شروطی به خانواده‌هایشان بازگردانده شدند.

به گفته معاون اجتماعی شهرداری تهران، ۴درصد از متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر تهران مبتلا به بیماری‌های خاصی همانند ایدز و هپاتیت بوده‌اند. نوریان تصریح کرد: ۷درصد از متکدیان جمع‌آوری شده اتباع بیگانه، ۶۰ الی ۶۵درصد دارای سابقه کیفری و ۱۶درصد از متکدیان جمع‌آوری شده معلول، روانی و سالمند بوده‌اند. معاون اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: ۴۸۲ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده تحویل بهزیستی و ۲۹۹ نفر را هم تحویل کمیته امداد امام خمینی(ره) داده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی‌های لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که ‌شهرداری تهران چه میزان هزینه برای جمع‌آوری متکدیان تاکنون کرده است؟ گفت: در سال گذشته بیش از ۳میلیارد تومان برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران هزینه کرده‌ایم.