به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی خبری در مشهد در پاسخ به ابهامات نامه رییس جمهور مبنی بر تغییر دو رییس دانشگاه تهران و تربیت مدرس افزود: اینکه چرا نامه رییس جمهور بعد از حدود 2 ماه منتشر شد را باید از کسانی که آن را منتشر کردند بپرسید که ان‌شاءالله نیت‌شان خیر بوده است. وزیر علوم ادامه داد: این نامه 5 فروردین 92 نیز به صورت رسمی در سایت دولت منتشر شد که من هم از این موضوع تعجب کردم که چرا تاریخ و شماره آن در سایت‌ها وجود ندارد، ولی به دلیل اینکه خواستم فکر بدی نکنم کلا فکری در رابطه با این موضوع نداشته‌ام.

تغییر در دولت حق رییس‌جمهور است

دانشجو اظهار کرد:‌ تغییر در زیرمجموعه‌های اجرایی و حتی اعضای کابینه حق رییس جمهور است و بی‌انصافی است که این حق را از رییس‌جمهور بگیریم. وی با بیان اینکه رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای با احمدی‌نژاد دارد، گفت: احمدی‌نژاد را دوست دارم و چه رییس جمهور باشد و چه نباشد و چه من وزیر باشم و چه نباشم دوستی ما ادامه دارد و حتی بعد از تعطیلات نیز با یکدیگر صحبت‌هایی داشتیم ولی در رابطه با این موضوع حتی یک کلمه هم صحبت نکردیم.

برخی عقده گشایی می‌کنند

وزیر علوم همچنین گفت: برخی افراد در رابطه با موضوع نامه رییس جمهور اظهارنظرهایی داشتند که فقط برآمده از یک ذهن منفی‌گرا است. وی گفت: این اظهارنظرها سوء‌استفاده از یک موضوع عادی و عقده‌گشایی است.

اگر وزیر نبودم، شاید کاندیدا می‌شدم

علاوه بر این، وزیر علوم در رابطه با مساله کاندیداتوری خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر وزیر نبودم، شاید مساله کاندیداتوری در ذهنم مطرح می‌شد ولی تا زمانی که وزیر هستم این مساله به ذهنم نمی‌آید زیرا ممکن است نیت اخلاص در خدمتگزاری‌ام مخدوش شود.