نقاط ضعف لایحه بودجه از نگاه مؤتلفه

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره بودجه سال ۸۶ اظهار داشت: «به نظر می‌رسد مجلس باید دقت زیادی در نگاه به تبصره‌ها داشته باشد. مواردی در تبصره‌ها وجود دارد که برخی قوانین دائمی را دور می‌زند و ناقض اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی است». محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «بنده با نظر نمایندگان نقدکننده موافقم که برخی تبصره‌ها به لحاظ شکلی و ماهوی ربطی به بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی ندارد». وی تاکید کرد: «بحث بررسی بودجه باید روی درستی و اتقان پیش‌بینی درآمد‌ها و برآورد هزینه‌ها برود و این تنها راه شفاف‌سازی است.» بررسی لایحه بودجه در جبهه مشارکت

در جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، لایحه بودجه ۸۶ کشور مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار گرفت. به گزارش ایلنا، همچنین در جلسه شورای مرکزی جبهه مشارکت که دوشنبه شب برگزار شد، پیشنهاد هیات اجرایی در خصوص ریاست اکرم مصوری‌‏منش بر شاخه فرهنگیان این تشکل مطرح شد که این پیشنهاد با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تدبیر در مذاکرات

دبیرکل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد:«دانش صلح‌آمیز هسته‌ای حق هر ملتی از جمله ایران اسلامی است و درعین‌ حال همواره توصیه کرده‌ایم که مذاکرات باید با تدبیر، دوراندیشی و البته شفافیت همراه باشد». مهدی کروبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که از یک سو باید با قاطعیت از حقوقمان دفاع کنیم و از سوی دیگر با حکمت و تدبیر کار مذاکره را پیش ببریم، تصریح کرد: «از حرف‌هایی که تبعات و عوارض سنگینی برای نظام و کشور دارد، باید پرهیز کنیم». وی تاکید کرد: «دشمنان تلاش می‌کنند اجماعی جهانی علیه ما شکل د هند، ولی ما باید معقول رفتار کنیم؛ دشمن‌تراشی نکنیم و به دوستان خود بیفزاییم و در عین‌حال مسوولان ما باید فرقی میان آمریکا و اروپا قائل شوند».

تعامل مبتنی بر نقد درون گفتمانی

رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: «تعامل دولت و اصولگرایان یک تعامل منطقی و عقلایی و مبتنی بر نقد درون گفتمانی است». محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «دولت در چارچوب برنامه پنج ساله چهارم و چشم‌انداز بیست ساله و نیز وظایف کلیدی که برعهده دارد عمل می‌کند و اصولگرایان نیز نقد خود را در همین چارچوب بیان می‌کنند؛ بنابراین فکر می‌کنیم این سازنده‌ترین نوع تعامل باشد».