مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، گفت: هیچ الزامی برای اختصاص فضا به شرکت‌‏های PAP به منظور نصب تجهیزات در مراکز مخابراتی وجود ندارد. مهندس محمد روح‌اللهی، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با تاکید بر این‌‏که طبق پروانه سازمان تنظیم مقررات شرکت‌‏های PAP (اینترنت پرسرعت) موظف به تهیه فضا برای نصب تجهیزات ADSL هستند، اظهار داشت: مخابرات هیچ تعهدی نسبت به اختصاص فضا به این شرکت‌‏ها ندارد.

وی، با بیان این‌‏که از ابتدا در پروانه شرکت‌‏های ندا (PAP) تامین فضا برای نصب تجهیزات به خود شرکت‌‏ها محول شده بود، گفت: در صورتی که امکان واگذاری فضا به این شرکت‌‏ها وجود داشته باشد، مخابرات دریغ نخواهد کرد اما این‌‏که شرکت‌‏های فعال در این بخش تامین فضا برای فعالیت را بر عهده مخابرات می‌‏دانند، درست نیست.

مدیرعامل مخابرات تهران، با بیان این‌‏که هیچ الزام قانونی برای شرکت‌‏های مخابراتی به منظور اختصاص فضا به شرکت‌‏های PAP وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت‌‏های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت باید خودشان این مشکل را حل کنند.

روح اللهی، همچنین در خصوص ورود شرکت مخابرات استان تهران به عرصه ارائه سرویس ADSL ، گفت: فعلا حق ورود به این بازار برای ما وجود ندارد.

وی، افزود: به منظور اقدامات داخلی، شرکت مخابرات تهران اقدام به خرید برخی تجهیزات ADSL کرده است، اما ارائه ADSL به مردم در برنامه این شرکت وجود ندارد.

این در حالی است که طبق گفته برخی مسوولان شرکت‌های PAP و همچنین برخی از مسوولان وزارت ICT این وزارتخانه قول همکاری شرکت‌های مخابراتی استانی را به شرکت‌های PAP به منظور نصب تجهیزات مخابراتی خود داده‌اند.

آنچه تاکنون نیز به عنوان یکی از دلایل عقب‌ماندگی PAPها را در ارائه اینترنت پرسرعت به مردم مطرح شده است، عدم ارائه فضا و یا تاخیر در ارائه آن توسط مخابرات به PAPها بوده است.