گروه بازارچه - ثبت لحظه‌های تلخ و شیرین زندگی خواسته‌ای است که بشر از دوران قدیم داشته است و برای تحقق این خواسته تلاش‌های فراوانی کرده است.

دوربین عکاسی وسیله‌ای است که این خواسته بشر را عملی کرده است و امروزه در انواع مختلف آنالوگ و پیشرفته در اختیار انسان قرار گرفته است و روز به روز به تنوع مدل و مارک‌های این کالا افزوده می‌شود. به طوری که هراز چند گاهی شاهد حضور مدل‌های مختلف و پیشرفته انواع دوربین در بازار هستیم که البته این مساله تا حدودی کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر را در پی داشته است.
نزدیک شدن به عید نوروز نیز از دلایل دیگر کاهش قیمت این کالا در بازار است. به طوری که برخی شرکت‌ها مانند سونی، کانن و ... به علت نزدیک شدن به عید نوروز و شرکت در جشنواره نوروزی دوربین‌های عکاسی، قیمت کالاهای خود را در حدود 5 تا 10درصد کاهش داده‌اند.
البته این کاهش قیمت، شامل برخی از مارک‌های موجود در بازار شده است و سایر مارک‌ها با قیمت سابق به فروش می‌رسند.
به گفته فعالان بازار این کالا، به غیر از تخفیف‌هایی که برخی از شرکت‌ها برای جشنواره نوروزی به مشتری می‌دهند، قیمت انواع دوربین طی یک سال گذشته در حدود 10 تا 15درصد کاهش یافته است.
در حال حاضر، اکثر دوربین‌های موجود در بازار، محصول کشور چین هستند که این یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت انواع دوربین طی یک سال گذشته است. چرا که تولیدکنندگان چینی، این کالاها را با قیمت پایین‌تری نسبت به تولیدکنندگان ژاپنی و کره‌ای به فروش می‌رسانند.
قیمت دوربین‌های عکاسی زیر اعلام شده از طرف نمایندگی فروش این محصولات است. این کالاها در فروشگاه‌های مختلف سطح است با حدود 2 تا 3درصد نوسان قیمت به فروش می‌رسند.