سهمیه‌بندی قطعی بنزین در سال آینده

براساس مصوبه دولت در لایحه بودجه

سهمیه‌بندی بنزین قطعی شد

هیات وزیران در جلسا ت صبح و بعد‌از ظهر پنجشنبه، به ریاست محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، بررسی لایحه بودجه ۸۶ کل کشور را ادامه داد و سه تبصره دیگر از این لایحه را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب هیات وزیران مقرر شد در سال آینده ۱۵‌هزار میلیارد ریال برای حمایت از اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی به عنوان یارانه تسهیلات بانکی پرداختی به طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا در بخش غیر دولتی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، انبوه‌سازی مسکن، حمل‌ونقل، بازرگانی، گردشگری و صنایع دستی، خدمات پژوهشی و مشاوره‌ای، خدمات اجتماعی و خدمات فنی، مهندسی اختصاص یابد. هیات وزیران همچنین به منظور اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگا‌ه‌ها مقرر کرد ۲ تا ۵‌درصد اعتبارات عمرانی و کمک‌های فنی و اعتباری دستگا‌ه‌های اجرایی به منظور پرداخت کمک‌هزینه‌ها به بخش‌های تعاونی و خصوصی اختصاص یابد.

همچنین با تصویب هیات وزیران در سال آینده به منظور اشتغالزایی بیشتر در بخش غیر دولتی به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده خواهد شد تا ۱۰‌درصد اعتبارات عمرانی خود را برای کمک به بخش غیر دولتی از طریق پرداخت یارانه مستقیم و یا سود تسهیلات و یا مشارکت به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی اقتصادی و کاهش تصدیگری دولتی اختصاص دهند.

ایجاد زمینه‌های اشتغال سریع از طریق راه‌اندازی کارگاه‌های ساخته شده، ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی، ارتقای توانمندی‌های نرم‌افزاری بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین به وسیله اختصاص ۵‌درصد اعتبارات اشتغالزایی بودجه سال آینده به صورت کمک و یارانه سود و کارمزد تسهیلات، از دیگر مصوبات جلسات امروز هیات وزیران بود.

هیات وزیران همچنین مصوب کرد به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه بنزین، در نیمه اول سال ۸۶ نظام سهمیه بندی بنزین اجرا شود.

همچنین به منظور کمک به تامین مسکن اهالی شهرهای زیر دویست‌و‌پنجاه‌هزار نفر جمعیت، هیات وزیران تصویب کرد وزارت مسکن و شهرسازی در سال آینده زمین مناسب برای ساخت واحدهای مسکونی را به صورت اجاره بلند مدت به اعضای واجد شرایط تعاونی‌های مسکن واگذار کند.

در این جلسه مقرر شد به منظور حمایت از افزایش کیفیت نان، همه واحدهای جدید نانوایی که در سراسر کشور دایر می‌شوند از پرداخت عوارض معاف شده و حقوق ورودی ماشین‌آلات وارداتی لازم برای پخت انبوه صنعتی و استاندارد نان صفر محاسبه شود.