جشنواره پلیس برگزیدگان خود را شناخت

نگاه سوم- دومین جشنواره فیلم پلیس روز پنج‌شنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی و معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن میلاد به کار خود پایان داد. غلامعلی حدادعادل در ابتدای این مراسم با اشاره به وظایف پلیس، گفت: «دو نوع پلیس وجود دارد یکی منتظر وقوع جرم است و یکی دیگر دوست دارد اصلا جرمی واقع نشود».

وی ادامه داد: «اولی با معلول می‌جنگد و دومی به دنبال از بین بردن علت است».

احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز در سخنانی با اشاره به توجه این نیرو به سینما در سال‌های اخیر گفت: «این توجه در سال‌های اخیر، مخاطب را به سمت رفتار صحیح اجتماعی سوق داده است».

ناصر شفق، دبیر این جشنواره نیز در سخنانی به تشریح آنچه که در این جشنواره گذشت، پرداخت و پس از سخنان شفق جوایز دومین جشنواره فیلم پلیس اهدا شد.در این مراسم جمشید هاشم‌پور در دومین جشنواره فیلم پلیس عنوان بهترین بازیگر نقش پلیس برای فیلم‌ «فرود در غربت» را از آن خود کرد. در بخش انیمیشن، جوایز به سه فیلم انیمیشن پلیس بزرگراه (ارد پیکان فر)، پویا نمایی ۳ (فاطیما یثربی) و آلودگی صوتی (ابراهیم ساکتی) اهدا شد. در بخش مستند، مستندهای «در عمق کویر» به تهیه کنندگی معاونت اجتماعی منطقه انتظامی خراسان جنوبی «نقطه صفر مرزی» به تهیه‌کنندگی وحید چاووش و «راند ۲۰۵» به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «هات داگ» به تهیه کنندگی مژگان تمجیدی جوایز بهترین مستند را به دست آوردند. جایزه بهترین تحقیق و پژوهش مستند، به مستند «بر فراز آشیانه» (بهزاد رسول‌زاده) و «بچه‌های خوب» (محمد اسلامی) اهدا گردید.

در بخش نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه، فیلمنامه «به سفیدی ابر» (محسن کمالی دولت آبادی) مورد تقدیر قرار گرفت. جایزه بهترین نگارش فیلمنامه، مشترکا به فیلم‌های «نقطه سر خط» و «به سفیدی ابر» تعلق گرفت. جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه، به هادی آفریده کارگردان فیلم کوتاه «سوت» و سهیلا محمدی کارگردان «الگانس» اهدا شد. جایزه بهترین کارگردانی و تهیه کنندگی به فیلم «سفر در مه» به کارگردانی عبدالعلی مکرمی و سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اهدا شد.

در بخش سریال، محسن شاه‌محمدی جایزه بهترین کارگردانی را برای کارگردانی سریال «کلانتر» کسب نمود. بیژن میرباقری و سعید شاهسواری جایزه بهترین فیلمنامه سریال را بخاطر نگارش فیلمنامه سریال «رو به آسمان» کسب کردند. جایزه بهترین سریال به سریال «روز رفتن» به تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده و محصول شبکه ۵ و ناجی هنر اهدا شد. جایزه ویژه این بخش به سریال «وفا» به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و شبکه سوم سیما تعلق یافت. جایزه بخش سینمایی ویدیویی شامل بهترین فیلمنامه به فیلمنامه «ما هنوز زنده‌ایم» (مصطفی رستگار) اهدا گردید. اسماعیل فلاح‌پور جایزه بهترین کارگردانی را در این بخش برای کارگردانی فیلم سینمایی «ما هنوز زنده‌ایم» به دست آورد.

جایزه ویژه این بخش به پریسا عشقی تهیه کننده فیلم «کابوس» اهدا شد. در بخش جوایز نگاه ویژه، جایزه سال پیامبر اعظم(ص) به فیلم «زیارت» (صادق کرمیار) اهدا شد.

بهترین فیلم در نگاه به مواد مخدر به فیلم «احضار شدگان» به تهیه ‌کنندگی محمد خزائی و محصول ناجی هنر تعلق یافت. در بخش فیلم‌های سینمایی، جایزه بهترین فیلمنامه سینمایی به اصغر آریان خواه فیلمنامه نویس فیلم «عروسک فرنگی» و علیرضا معتمدی نویسنده فیلمنامه «صحنه جرم، ورود ممنوع» تعلق گرفت.

در این بخش جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌سینمایی به سعید سهیلی کارگردان فیلم «چهارانگشتی» اهدا شد.

جوایز بخش فیلمنامه به نویسنده فیلمنامه همسفران (آزاده فردی‌پور) اهدا گردید. در این بخش هیات داوران از داود امیریان نویسنده فیلمنامه «هتل ناجا» و اسماعیل میهن‌دوست نویسنده فیلمنامه «برخورد خیلی نزدیک» و پریچهر سهیلی نویسنده فیلمنامه «بابانوئل» تقدیر ویژه به عمل آورد. جوایز بخش فیلمنامه کوتاه به فیلمنامه «شب سرباز» (اکبر محمود شریعت)، «بدون شرح» (سمانه سلطانی اسکوئی) و «ساعات انتقام» (جواد مزدآبادی) اهدا شد و در بخش فیلم‌های ۱۱۰ ثانیه‌ای به ۱۰ فیلم جوایز این بخش تعلق گرفت.