ایستگاه‌ خبر

تهران تحت پوشش کامل اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار گرفت

گروه کامپیوتر- تمام مناطق شهر تهران، تحت‌پوشش کامل اولین شبکه بی‌سیم WIMAX با قابلیت‌های متنوع از جمله استفاده از اینترنت پرسرعت بی‌سیم قرار گرفت.

فریبرز نژاددادگر، معاون عملیات شرکت لایزر، با اعلام این مطلب گفت: عملیات اجرایی و راه‌اندازی این فناوری در سایر شهرستان‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد. وی افزود: طبق برنامه عملیاتی لایزر تا پایان سال ۸۵ یکی دیگر ا‌ز مراکز استان‌ها نیز به این شبکه مجهز خواهد شد.

وی در مورد مجوز‌های قانونی راه‌اندازی این فناوری گفت: لایزر دارای مجوز رسمی انتقال داده‌ها (PAP) است و طراحی و پیاده‌سازی اولین شبکه‌ بی‌سیم WIMAX برپایه استاندارد ۸۰۲.۱۶ و با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

معاون عملیات شرکت لایزر در ادامه به توضیح کاربرد‌های مرسوم این سیستم پرداخته و گفت: دسترسی به اینترنت پرسرعت، بی‌نیاز به دید مستقیم، برای هر نو کاربری از ویژگی‌های فناوری WIMAX است. ایجاد شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN)، راه‌اندازی ویدئو کنفرانس، پخش فیلم، پخش زنده همایش‌ها و ارائه آموزش الکترونیک از کاربرد‌های مرسوم این فناوری است، اما مهم‌ترین کاربرد آن برای سرویس‌رسانی به بانکداری الکترونیک است که توان ارائه خدمات سریع در بانکداری الکترونیک را در تمامی شهر تهران فراهم آورده است. وی همچنین تاکید کرد: با استفاده از این فناوری بی‌سیم، کیفیت سرویس براساس نیاز‌های مصرف‌کننده قابل تعریف و تنظیم است و سرویس را می‌توان در حداکثر ۷۲ ساعت نصب و به بهره‌برداری رساند. نرم‌افزار هوشمند الگو و برش آماده ارائه به بازار شد

گروه کامپیوتر - نرم‌افزار طراحی الگو و برش، تازه‌ترین محصول تولیدی شرکت مهندسی صنعتی آرشام کوشا آماده ارائه به بازار شد.

شرکت مهندسی صنعتی آرشام کوشا، با تمرکز بر استفاده از فناوری‌های مطرح در صنعت نساجی و پوشاک و به منظور پاسخ به درخواست و نیاز مشتریان و همچنین کاربران این صنعت در گامی دیگر نسبت به طراحی و تولید نرم‌افزار الگو و برش اقدام کرده است.

وجود این نرم‌افزار، خلایی را که در این صنعت وجود داشته است را پوشش داده و طراحان پوشاک را در زمینه ارائه طرح‌های مختلف و متنوع یاری می‌دهد.

در‌حال‌حاضر تولیدکنندگان پوشاک، منسوجات و خیاطان، به منظور دوخت و ارائه پوشاک از الگوهای رایج و به صورت دستی استفاده می‌نمایند.این روش علاوه بر زمان‌بری و عدم دقت، موجب اتلاف پارچه و مواد اولیه نیز می‌گردد.

استفاده از نرم‌افزار الگو و برش، علاوه بر به حداقل رساندن این تلفات و صرفه‌جویی در زمان باعث رشد و ارتقای این صنعت و خلق الگوهایی نو و بدیع توسط کاربران خواهد شد.با استفاده از این نرم‌افزار نتایج ذیل قابل انتظار خواهد بود:

افزایش راندمان تولید، استفاده از الگوهای اساس یا پایه (Basic Blocks) براساس متدهای رایج تعریف شده در زمینه طراحی الگو، مدل‌سازی از روی الگوهای اساس (Modeling)، بهینه سازی چیدمان الگوهای طراحی شده برای برش و به حداقل رساندن تلفات پارچه و ...گرفتن خروجی بر روی رسام، پرینتر و یا دستگاه برش پارچه، کاهش هزینه‌های تهیه نمونه و سرعت در طراحی محصولات جدید، ایجاد طرح‌های متنوع و استاندارد در زمینه پوشاک.علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.arshamkoosha.com مراجعه کنند.

موبایل‌های جدید اپل تحسین نوکیا را برانگیخت

گروه کامپیوتر- یک مقام شرکت نوکیا گوشی‌های موبایل جدید شرکت اپل (iPhone) را محصولی کامل اما با هدف فروش محدود ارزیابی کرد. آنسی ونجوکی مدیر بخش مولتی مدیا در نوکیا در گفت‌وگو با یک روزنامه فنلاندی خاطرنشان کرد که علی رغم جذابیت‌هایی که موبایل اپل دارد اما این محصول از ضعف‌هایی نیز رنج می‌برد که از جمله آنها فقدان پشتیبانی از شبکه‌های نسل سوم موبایل است که امکان سریع انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند.

به گفته استیو جابز مدیر اپل این شرکت انتظار دارد تا در سال ۲۰۰۸ حدود ۱۰‌میلیون موبایل اپل را به فروش برساند که این میزان برابر با یک‌درصد از فروش جهانی موبایل در آن سال خواهد بود.

به گفته مدیر مولتی مدیای نوکیا ورود اپل به بازار موبایل باعث ترقی این بازار شده و در واقع ثابت‌کننده این موضوع است که استراتژی نوکیا در زمینه تولید موبایل‌های مولتی مدیا درست انتخاب شده است.

نوکیا اوایل این هفته اعلام کرد که در سال ۲۰۰۶ میلادی در حدود ۷۰‌میلیون تلفن‌همراه با قابلیت پخش موسیقی به فروش رسانده است.