نحوه محاسبه تعرفه مکالمات اپراتور دوم تلفن همراه برحسب هزینه تماس از لحظه برقراری، براساس دوره‌های یک‌دقیقه‌ای محاسبه می‌شود، بدین صورت که حتی اگر مشترک بخشی از یک دقیقه را صحبت نکرده باشد، هزینه آن دقیقه برای وی کاملا محاسبه می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان با توجه به آنچه در وب‌سایت رسمی ایرانسل آمده، این اپراتور مکالمات زیر یک دقیقه را یک دقیقه کامل محاسبه می‌کند. حال این پرسش برای مشترکان مطرح است که چرا کسی که به‌طور مثال به‌مدت یک دقیقه و یک ثانیه هم مکالمه می‌کند، باید هزینه دو دقیقه کامل را بپردازد؟

محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره علت این مساله تاکید کرده بود: اپراتور دوم تلفن‌همراه باید میزان تعرفه‌های سیم‌کارت‌های خود را به‌جای محاسبه براساس دقیقه، بر مبنای ثانیه محاسبه کند.

به‌گفته وی در این خصوص نظراتی از مشترکان در رابطه با صورت‌حساب‌هایی که برای آنها صادر شده منعکس شده است و این سازمان نیز نظر قطعی خود را اعلام کرد‌ه ‌است.

اما علی‌رضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل، در پاسخ به این پرسش که چرا تعرفه مکالمات ایرانسل برحسب دقیقه است، ‌اظهار کرد: هر یک از اپراتورها براساس رویکردی که دارند از سیستم بیلینگ‌ -صورت‌حساب‌گیری - برحسب دقیقه یا ثانیه برای محاسبه تعرفه‌های خود استفاده می‌کنند و این امر به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. وی افزود: اپراتور دوم تلفن‌همراه در ابتدا، محاسبه تعرفه‌های خود را برحسب دقیقه قرار داد، چراکه باید کار واگذاری سیم‌کارت‌ها‌ی این اپراتور آغاز می‌شد، از این رو برای آنکه سیستم بیلینگ ایرانسل برحسب ثانیه تنظیم شود، به زمان بیشتری نیاز داشتیم.