اعضای یک باند سرقت که به شگرد قاپیدن تراول‌چک از دست مشتریان بانک در قم، دست به چندین فقره سرقت زده بودند با دستگیری دو تن از سارقان، شناسایی شدند. اداره کل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: ساعت ۹و۳۰ دقیقه فردی از اهالی شهرستان قم به بانک ملی شعبه جهان این شهرستان مراجعه کرد و پس از تحویل گرفتن تعدادی تراول‌چک از کارمند بانک ناگهان جوانی تراول‌ها را در مقابل چشمان همه از دستان او قاپید و پس از خروج از در بانک، بر ترک یک دستگاه موتورسیکلت که از قبل موتورسواری در انتظار او بود، سوار شد و گریخت.

بلافاصله ماموران پلیس به تعقیب موتور سوار پرداخته در جریان تعقیب و گریز، موتور با خودرویی تصادف کرد و دو سرنشین موتور دستگیر شدند.یک از این دو متهم که بر اثر جراحات وارده زخمی شده بود، توسط نیروهای پلیس به بیمارستان و متهم دیگر نیز برای بازجویی به یگان منتقل شدند.وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که به قصد سرقت از مشتریان بانک‌ها به همراه سه تن دیگر از تهران به قم آمده بودند.متهم درخصوص نحوه سرقت به پلیس گفت: دو دستگاه موتورسیکلت را توسط وانت از تهران به قم منتقل کردیم و هنگام سرقت یکی از اعضای باند داخل بانک و پس از شناسایی سوژه و قاپیدن تراول‌چک از دست مشتریان از در خارج می شد و سوار بر موتورسیکلت که از قبل منتظر او بود می‌گریخت.

وی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از اعضای گروه نیز همراه با سلاح سرد در مقابل بانک منتظر می شد و فردی دیگری نیز سوار بر موتورسیکلت به سارق اصلی جهت فرار کردن از دست ماموران و مردم کمک می کرد.

با اعترافات متهمان دستگیر شده تا کنون پلیس موفق به شناسایی ۸تن از مالباختگان شده‌اند که در بانک‌های مختلف قم با همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته بودند.