پلیس استان تهران طی عملیاتی اعضای دو باند قاچاق انسان را که با دریافت مبالغی چشمگیر اقدام به قاچاق اتباع بیگانه به کشور می‌کردند، شناسایی و دستگیر کرد. سرهنگ «حمید اندرزچمنی»، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان تهران در تشریح این خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری به‌دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع بیگانه با تشکیل دو باند جداگانه در شهرستان‌های «اسلامشهر» و «ورامین» در رابطه با قاچاق انسان به کشور فعالیت می‌کنند، بلافاصله پرونده در دستور کار پلیس اطلاعات استان تهران قرار گرفت.

به دنبال این خبر، ماموران طی عملیات ویژه و گسترده پلیسی با فعال کردن منابع خبری و انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی اولین مخفیگاه باند قاچاقچیان انسان در شهرستان «ورامین» شدند که اتباع بیگانه پس از انتقال به استان تهران در آنجا زندانی می‌شدند.

سرهنگ «چمنی» در ادامه خاطر‌نشان کرد: سرانجام پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم و کنترل نامحسوس محل فوق، دو تن از قاچاقچیان در حالی که دو نفر از اتباع کشورهای بیگانه را به این مکان انتقال و قصد زندانی کردن آنها را داشتند، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه از سوی پلیس دستگیر و جهت بررسی‌های بیشتر به کلانتری منتقل شدند.

در بازرسی از مخفیگاه فوق دو تن از اتباع بیگانه که به صورت غیرمجاز به کشور وارد شده و در آنجا زندانی شده بودند، آزاد و به کشور خودشان مسترد شدند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان تهران اظهار داشت: قاچاقچیان دستگیر‌شده در بازجویی‌های فنی و پلیسی در خصوص فعالیت مجرمانه خود اعتراف و عنوان کردند از طریق مرزهای شرقی اتباع بیگانه را با دریافت مبالغ قابل‌توجهی به‌صورت غیرمجاز به ایران وارد کرده و سپس آنها را با جاسازی در صندوق عقب خودروهای مختلف از نوع پژو، پراید و پیکان به شهرستان ورامین انتقال و با زندانی کردن این اتباع در مخفیگاه خود آنها را مجبور می‌کردند تا از طریق تماس با بستگانشان مبالغ بیشتری را در اختیار باند قاچاق انسان قرار دهند تا آزاد شوند.

وی تصریح کرد: در ادامه پیگیری‌ها ماموران اطلاعات پلیس استان تهران با کنترل‌های اطلاعاتی و نامحسوس خود در شهرستان «اسلامشهر» نیز موفق شدند اعضای باند دوم قاچاق انسان را شناسایی و سرانجام این متهمان را در حال قاچاق تعداد ۱۶ نفر اتباع بیگانه به کشور دستگیر کنند.

سرهنگ «چمنی» در پایان خاطر‌نشان کرد. طی تحقیقات به عمل آمده از اعضای این باند مشخص شد، شیوه فعالیت مجرمانه آنها همانند باند اول بوده و از این طریق مبالغ چشمگیری را از اتباع بیگانه دریافت می‌کرده‌اند.