به گفته غلامحسین الهام، در گذشته افکار عمومی نگران شکسته شدن اقتدار ایران بودند و می‌ترسیدند اصول قربانی شود، اما امروز مردم مطمئن‌اند احمدی‌نژاد و این دولت در عرصه بین‌المللی عزت ملت را حفظ می‌کند. سخنگوی دولت:

نگرانی‌ها درباره مذاکره با آمریکا رفع شده است

سخنگوی دولت درخصوص قرار نداشتن مانع بر سر راه دولت نهم در شکستن تابوی روابط با آمریکا و مصر گفت‌: در گذشته مردم نگران شکستن اصول و بنیان‌های اصلی انقلاب بوده‌اند و می‌ترسیدند استقلال‌، اقتدار و اعتلای میهن اسلامی درحوزه تابوشکنی‌ها قربانی شود‌، اما به دولت نهم اعتماد دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین الهام که در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی سخن می‌گفت‌، درباره موضع دولت مبنی‌بر برقراری ارتباط مجدد با کشور مصر اظهار کرد: در این خصوص موضع جمهوری اسلامی توسط رییس‌جمهوری اعلام شد و چارچوب سیاست‌های کلی همان است که ما غیر از رژیم اشغالگرقدس در تمام موضع‌ها آماده گسترش ارتباطات هستیم‌.

وی افزود: روابط ما در این دوره با کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه گسترش خوبی یافته است‌، ضمن آنکه مصر هم در تحولات بسیاری پس از دوران کمپ دیوید در مواضع خود تغییراتی را اعمال کرده و امروز رژیم صهیونیستی از هر‌زمان دیگری مستاصل‌تر و درمانده‌تر است‌.

سخنگوی دولت گفت‌: ما در چارچوب همان مبانی که ارتباط با مصر را قطع کردیم ابراز آمادگی کرده‌ایم که این روابط دوباره برقرار شود‌.

وی در ادامه گفت: تصور ما این است که دولت مصر با رویکرد جدیدی که در حوزه سیاست خارجی دارد با این موضوع برخورد مثبت خواهد کرد.

سخنگوی دولت درباره پذیرش درخواست آمریکا برای مذاکره درباره عراق از سوی ایران نیز اظهار کرد: ما در نگاه کلی اعلام کرده ایم که با تمام دنیا غیر از رژیم جعلی که ماهیت آن از نظر حقوقی بی‌اعتبار است آماده مراوده هستیم‌.

وی در خصوص مذاکرات احتمالی آتی ایران و آمریکا نیز تاکید کرد: روابطمان را با سایر کشورها براساس معیار‌های اساسی جمهوری اسلامی و انقلاب بنا می کنیم و در این موضوع هم به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نداشته‌ایم و در چارچوب اصول آماده برقراری روابط هستیم، ضمن آنکه خواست آمریکا هم تنها در چارچوب خاص دولت عراق و برای حفظ آرامش و امنیت مردم عراق مورد پذیرش قرار گرفته است.

الهام افزود: اگر امروز در جامعه نگرانی مردم در این مورد را نمی‌بینیم این بر‌اساس اعتماد اصولی مردم به دولت نهم بوده و ما مطمئنیم که دولت آقای احمدی نژاد در عرصه ارتباط‌ها‌ی بین‌المللی عزت مردم را حفظ خواهد کرد و حرکت ما بر مبنای اصول و در چارچوب اصول اسلامی بوده و دولت مبانی نظام را دور نخواهد زد.

وی درباره انتشار برخی شایعات مبنی‌بر احتمال تغییرات گسترده در دولت گفت: شایعات که یکی از سرگرمی‌های معمولی جامعه ما است و البته موضوعات آن نیز مختلف است. بعضی موارد از این شایعات عوارضی منفی دارد که در این حالت این شایعه پراکنی نوعی سرگرمی بد است‌.

وی درباره زمان دقیق سهمیه‌بندی بنزین افزود: ما باید قانون را اجرا کنیم و این تکلیفی است که مجلس بر دولت بار کرده و دولت به اجرای آن موظف است. اما باید مطمئن شویم که نظام اجرایی این تصمیم کامل شده است.

سخنگوی دولت افزود: زمان دقیق آغاز سهمیه‌بندی در موقع خود اعلام خواهد شد اما تا پایان اردیبهشت باید تمام کارت‌های هوشمند سوخت در اختیار مردم قرار گیرد تا در خرداد‌ماه سوخت با کارت به مردم ارائه شود.

الهام در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تصمیم مذاکره با آمریکا درباره عراق از سوی دولت بوده یا شورای عالی امنیت ملی گفت: هر موضوعی براساس اقتضا در حوزه خود تصمیم‌گیری می شود و این مساله به وزارت امورخارجه باز می‌گردد و مسائل و مقولات کلان مربوط به امنیت ملی از سوی شورای‌عالی امنیت ملی مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.

وی همچنین در خصوص مذاکرات بین ایران و آمریکا در خصوص عراق گفت: از بازگشت همه کشورها به مسیر درست لذت می‌بریم واز حرکت دائمی در مسیر انسانیت خوشحال می‌شویم‌، چرا که هدف واقعی انقلاب نیز اصلاح رفتار ظالمین است.