حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تلاش برای تبلیغ و القای وجود وضع فوق‌العاده در کشور را، خط دشمن دانستند و تاکید کردند: هیچ وضع فوق‌العاده‌ای در کشور وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب اسلامی‌صبح روز پنج‌شنبه در دیدار نمایندگان منتخب ملت در چهارمین دوره مجلس خبرگان، موقعیت و جایگاه کنونی نظام و کشور را در مقایسه با تمامی‌سال‌های بعد از انقلاب، بی‌نظیر خواندند و تاکید کردند: ملت و مسوولان با تکیه بر عوامل اصلی پیروزی و استمرار انقلاب یعنی «صبر و شکر»، مسیر پیروزی‌ها و موفقیت‌های خود را ادامه می‌دهند. ایشان با تبریک میلاد حضرت امام محمد باقر (ع)، اتکای مجلس خبرگان به آرای مردمی‌را پدیده‌ای بسیار مهم و شاخصِ کاملا گویایی از مردمسالاری دینی برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن اهمیت بی بدیل مجلس خبرگان را می‌داند و به همین علت از چند ماه قبل از انتخابات تلاش کرد با انواع روش‌های تبلیغاتی - سیاسی و تهدید و ارعاب، مردم را از شرکت در انتخابات منصرف و دلسرد کند، اما ملت مومن و هوشیار، گرمتر و گسترده‌تر از انتخابات قبلی خبرگان، در انتخابات آذر شرکت کرد به گونه‌ای که تعداد آرای مجلس خبرگان حتی از انتخابات شوراها بیشتر شد. رهبر انقلاب اسلامی، حضور مراجع معظم، شخصیت‌های اثرگذار، گروه‌های سیاسی مختلف و تشکل‌های دانشجویی را از دیگر خصوصیات انتخابات آذرماه دانستند و افزودند: به یاری پروردگار، در انتخابات اخیر، از افتراق و جدایی و قهر خبری نبود و این جزو موفقیت‌های بزرگ کشور و نظام است.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای عامل اصلی و انگیزه درونی مردم را از حضور در عرصه‌های مختلف، «ایمان و اعتقاد قلبی و وابستگی عاطفی و فکری ملت» به نظام اسلامی‌برشمردند و تاکید کردند: همه مسوولان کشور، باید ایمان عمیق مردم به نظام را حقیقتا باور کنند، آن را قدر بدانند و همه تلاش خود را برای حفظ و تقویت این پدیده بسیار ارزشمند و نادر به کار گیرند. رهبر انقلاب اسلامی، تلاش برای تبلیغ و القای وجود وضع فوق‌العاده در کشور را، خط دشمن دانستند و با انتقاد از تکرار این مطلب از زبان و قلم برخی افراد در داخل خاطرنشان کردند: هیچ وضع فوق‌العاده‌ای در کشور وجود ندارد، چرا که صف آرایی دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی‌در تمامی‌۲۸ سال گذشته ادامه داشته و ملت بزرگ و مقتدر ایران در تمامی‌این سال‌ها به پیروزی رسیده است و امروز هم همین طور خواهد بود.

ایشان، با اشاره به اذعان صریح دشمنان به گسترش و تعمیق نفوذ انقلاب اسلامی‌در خاورمیانه و جهان اسلام افزودند: با وجود تشدید دشمنی‌های سلطه گران، جمهوری اسلامی‌روز به روز قوی‌تر و ریشه‌های آن عمیق‌تر شده به گونه ای که امروز، نظام اسلامی‌در مقایسه با ۲۸ سال گذشته، از جهات مختلف در قوی‌ترین جایگاه و موقعیت قرار دارد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای استقبال گرم «مردم، جوانان و روشنفکران کشورهای مختلف» را هنگام سفرهای رییس جمهور، دلیل واضح بی نتیجه بودن تبلیغات غربی‌ها و نشانه روشن شوق و اقبال ملت‌ها به انقلاب اسلامی‌دانستند و افزودند: امروز منطق جمهوری اسلامی‌مقبول‌تر، حجت ما قوی‌تر و نفوذ انقلاب اسلامی‌در دل‌های مسلمانان بیشتر شده است. ایشان، صبر و شکر را عامل پیروزی و استمرار انقلاب دانستند و افزودند: صبر همیشه به معنای تحمل سختی‌ها نیست، بلکه به معنای استقامت و ادامه دادن راه است، چرا که در غیر این صورت، هر نقطه توقف، به نقطه تهاجم دشمن تبدیل می‌شود. بنابراین باید با شجاعت، تدبیر و برنامه‌ریزی، اهداف انقلاب اسلامی‌و آرمان‌های ملت را پیگیری کرد. رهبر انقلاب اسلامی، شکر را عامل دیگر «پیروزی و ادامه انقلاب» خواندند و با اشاره به لزوم شناخت نعمت‌ها، از خدا دانستن آنها و به‌کارگیری نعمت‌ها در جای صحیح و حقیقی افزودند: باید نعمت‌های بزرگی همچون «حاکمیت اسلام، زنده و جذاب بودن شعارهای امام و انقلاب پس از ۲۸ سال، پرچمداری جمهوری اسلامی‌در تبلیغ دین خدا در سراسر جهان و عزت اسلامی‌ملت ایران» را حقیقتا شکرگذاری کنیم. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، در همین زمینه، پشتکار و تلاش بی وقفه دولت را از دیگر نعمت‌های الهی برشمردند و افزودند: مسوولان دولت به معنای حقیقی کلمه، شبانه روز در حال مجاهدت هستند و با برنامه‌ریزی، اقدام و پیگیری، اهدافِ نظام و مردم را دنبال می‌کنند که باید این نعمت را شناخت و قدردانست.

ایشان، هوشیاری عمومی‌ملت، خبرگان و همه صاحبان نفوذ کلام را در مقابل ‌ترفندهای دشمنان ضروری دانستند و افزودند: یکی از مهم‌ترین روش‌های دشمنان، ایجاد تجزیه سیاسی در کشور است به همین علت تلاش می‌کنند به بهانه‌های کوچک، صف بندی‌های بزرگ به وجود آورند و اختلاف سلیقه‌ها را اختلاف در مبنا جلوه دهند که همه باید مراقب این حیله‌ها و روش‌ها باشند.

رهبر انقلاب اسلامی‌ منصرف کردن مسوولان نظام را از ادامه راه، از دیگر اهداف دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: آنها تلاش می‌کنند با «فشار، تهمت و تهدید»، بزرگنمایی مشکلات و سنگین جلوه دادن هزینه‌های ادامه راه، مسوولان را مردد و حرکت نظام را متوقف کنند اما ملت و مسوولان ایران به فرموده قرآن، در ادامه راه استقامت می‌ورزند و با هوشیاری، این توطئه را نیز خنثی می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی‌ایجاد اختلافات فرقه‌ای را از دیگر محورهای تلاش‌های دشمنان برشمردند و با اشاره به ضرورت حساسیت در مقابل این تلاش‌ها افزودند: به یاری پروردگار شیعه و سنی در ایران با هوشیاری و در کمال آرامش و همدلی به زندگی در کنار یکدیگر مشغولند، اما فجایع عراق و تبلیغات دشمنان درباره عوامل این کشتارها نشان می‌دهد که دشمنان خبیث، چه افکار شومی‌را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام دنبال می‌کنند آنهم در حالی که عوامل فجایع و کشتارهای مردم در عراق، حقیقتا نه سنی هستند و نه شیعه. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پایان سخنانشان، مسوولیت مجلس خبرگان را بسیار اساسی خواندند و خاطرنشان کردند: وظیفه اصلی این مجموعه بسیار مهم، تصمیم‌گیری در «روز مبادا» است، بنابراین نمایندگان خبرگان باید با معرفت، شجاعت و روشن بینی خود را برای ایفای مسوولیت خود در آن زمان لازم، آماده کنند.