پیگیری‌ها برای یافتن شهرام جزایری که سه‌شنبه از دست مامورین فرار کرد همچنان ادامه دارد. اصغر جهانگیر رییس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ادامه تحقیقات گسترده برای دستگیری شهرام جزایری عرب، متهم به تحصیل مال به طریق نامشروع و استفاده از سند مجعول و پرداخت رشوه که روز سه‌شنبه در حال اعزام به محل استقرار کارشناسان منتخب دادگاه، ماموران را اغفال و فرار کرده است، گفت: این تحقیقات در همه ابعاد ادامه دارد و ان‌شاءا... بتوانیم متهم را که احتمال می‌دهیم از مرزهای قانونی خارج نشده است، دستگیر کنیم. وی یادآور شد: هنوز پیگیری‌ها و تحقیقاتی که از دو روز پیش برای شناسایی و دستگیری شهرام جزایری شروع کرده‌ایم، نتیجه نداده است. رییس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه یادآور شد: بازجویی‌ها از مامورین نشانگر آن است که ماموران در انجام وظایف خود قصور کرده‌اند، لذا باید تا تکمیل تحقیقات منتظر بمانیم. این در حالی است که ایسنا خبر داد پلیس پایتخت اقدامات لازم برای شناسایی مخفیگاه نامبرده و دستگیری وی را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر سرهنگ مهدی احمدی، رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نیز در این خصوص به ایسنا گفت: تمامی یگان‌های پلیس در کشور برای شناسایی شهرام جزایری بسیج شده‌اند. وی افزود: همچنین در پی فرار این متهم، تمامی مبادی ورود و خروج کشور نیز تحت کنترل ویژه پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ احمدی اضافه کرد: مباحث مربوط به گذرنامه نیز طی هماهنگی با اداره گذرنامه ناجا در حال پیگیری است.

در همین حال سردار بهنام شریعتی‌فر، فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد که با تشدید مراقبت‌ها، شهرام جزایری قادر به خروج از مرزهای رسمی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: احتمال خروج این متهم تنها در صورتی وجود دارد که وی در جریانی احتمالا سازمان یافته، متواری شده باشد.

سردار شریعتی‌فر در عین حال خاطرنشان کرد جزایری در فرصت کوتاه پس از فرار هنوز موفق به خروج از مرزها نشده و همچنان داخل کشور در مخفیگاهش بسر می‌برد. از سوی دیگر سالارکیا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطین نیز درباره آخرین وضعیت شهرام جزایری عرب گفت: وی هنوز داخل کشور حضور دارد و امیدواریم دستگیر و به مراجع مربوطه عودت داده شود. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فارس رئیسی معاون اول قوه قضائیه ضمن امتناع از پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص گفت: گفتنی‌ها در این‌باره گفته شده است. قاضی پرونده شهرام جزایری نیز تاکید کرد وی در هنگام مرخصی متواری نشده است.

این در حالی است که پایگاه خبری «انتخاب» گزارش داد: صبح دیروز شهرام جزایری در دبی دیده شده است.

بنابراین گزارش، جزایری که به گفته روابط‌عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی، از دست ماموران گریخته است، صبح دیروز جلسات پی‌در‌پی با برخی چهره‌های اپوزوسیون در دبی داشته است.خبرنگار «انتخاب» می‌افزاید: شنیده شده وی قرار است پس از ملاقات با چهره‌های اپوزوسیون، عازم هلند شود.بنا به اخبار تایید شده، جزایری بیش از ۳۰۰ شرکت ثبت شده در دبی دارد و دارای ساختمان‌ها و پاساژهای متعدد در این شهر است.