به نظر می‌رسد، با تقارن ایام نوروز و ماه ربیع‌الاول، فضای داستانی مفرح و طنز در اولویت موضوعی سریال‌های نوروزی امسال قرار گرفته است. به گزارش ایسنا در سریال‌های نوروزی امسال کمدین‌هایی نظیر اکبر عبدی، سیروس گرجستانی، جواد رضویان، رضا عطاران، سعید آقاخانی و حمید لولایی که پیش از این شاهد آثار کمدی و طنز آنها از شبکه‌های مختلف تلویزیون بوده‌ایم به چشم می‌خورند.

«قرارگاه مسکونی» به کارگردانی جواد رضویان و «حبیب آقا» به کارگردانی مهدی مظلومی عناوین دو سریال از گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما است که قرار است نوروز امسال برای پخش آماده شوند. «قرارگاه مسکونی» داستان تعدادی سرباز در یک قرارگاه را دنبال می‌کند که قصد دارند برای تعطیلات نوروز به مرخصی بروند، اما با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که اتفاقات جالبی را پدید می‌آورد. «حبیب‌آقا» نیز با بازی سیروس گرجستانی و سعید آقاخانی داستان حبیب آقا کارمند اداره دارایی را روایت می‌کند که همه از او انتظار پارتی بازی دارند که او اهلش نیست اما سرانجام مجبور می‌شود به زد و بندی وارد شود که مشکلاتی را برایش پدید می‌آورد.

گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما نیز مجموعه «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران را برای پخش در نظر گرفته شده است. در این مجموعه می‌بینیم نصرت خانم که همسر خود را از دست داده است برای امرار معاش به ترشی‌فروشی رو می‌آورد. او در عین حال مستاجر است و باید منزل را تخلیه کند. در این بین با شخصی به نام جهان آشنا می‌شود و این آشنایی، زندگی نصرت را دستخوش اتفاقاتی می‌کند. بازیگران این مجموعه حمید لولایی، مریم امیرجلالی، شهره سلطانی، رضا شفیعی‌جم و آناهیتا همتی هستند.

سریال تلویزیونی «کیش ومات» به کارگردانی جواد افشار هم در دست تهیه شبکه تهران قرار گرفته است. اکبر عبدی از بازیگران این سریال است و بنا به گفته سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سریال کیش و مات فضای داستانی این سریال کمدی فاخر است که در آن به وضعیت اجتماعی و اخلاقی آدم‌هایی که در پیچ و خم مسائل روزمره زندگی و برای رسیدن به مطامع مادی، هویت خود را فراموش می‌کنند پرداخته می‌شود.