در دسترس قراردادن کدهای چیتا از سوی آی بی ام

شرکت آی بی ام، کدهای نسخه بتای برنامه ویژه خود را برای به‌کارگیری در نسخه آینده سرور پایگاه داده اینفورمیکس باز کرد و در دسترس توسعه دهندگان نرم افزاری قرار داد. این نرم‌افزار، سرور دینامیک اینفورمیکس (Informix Dynamic Server - IDS) نام دارد و نسخه به‌روز شده آن با نام رمزی «چیتا» نامگذاری شده است. قرار است آخرین نسخه این برنامه همراه با ویژگی‌های تازه آن برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، پشتیبانی بهتر از ساختارهای سلسله مراتبی داده‌ها، و قابلیت‌های بهبود یافته برای جست و جوی داده‌ها، در نمونه‌های چندگانه پایگاه داده تا پایان امسال عرضه شود.

هم‌اکنون آی بی ام با همکاری شرکت ناول، می‌کوشد تا بانک‌های اطلاعاتی را در بسته‌ای ارزان و یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای به ‌کارگیری در مشاغل کوچک و متوسط ارائه کند.

با این وجود، سرور Suse Linux Enterprise شرکت ناول و سرور xSeries ۳۱۰۵ آی بی ام در پایان امسال عرضه خواهند شد. این سرورها بر روی پردازشگرهای AMD's Opteron ۱۰۰۰ Series کاربرد خواهند داشت. آی بی ام شرکت بانک‌های اطلاعاتی اینفورمیکس را در سال ۲۰۰۱ به ارزش یک‌میلیارد دلار خریداری کرد و در کنار پایگاه‌های داده DB۲ خود، پایگاه داده IDS را نیز گسترش داده است. آخرین به‌روز رسانی IDS ، یا نسخه ۱۰ آن در مارس ۲۰۰۵ انجام شد.