هکرها در اینترنت رژه می‌روند

گروه کامپیوتر- همزمان با رشد صنعت تکنولوژی و ارتباطات، جرایم رایانه‌ای و اینترنتی هم روز به روز گسترده‌تر می‌شوند.

به این ترتیب گسترش ظرفیت زیرساخت‌های اینترنت تا ۱۰برابر تا پایان سال ۲۰۱۰ که تحت عنوان پروژه Titan و توسط شرکت VeriSign در حال اجرا است می‌تواند همزمان با افزایش تعداد کاربران و دسترسی آنها به محتواهای جدید مولتی‌مدیا، فضای مناسبی را برای حملات سازمان یافته اینترنتی ایجاد کند.

این در حالی است که به گفته «اسراتون اسکلاوس» رییس و مدیرعامل VeriSign، میزان حملات اینترنتی تا سال ۲۰۱۰ که زمان تکمیل پروژه Titan است تا ۵۰درصد افزایش پیدا می‌کند.»

او معتقد است: «در حالی که جرایم اینترنتی با سرعت قابل توجهی افزایش یافته و به تدریج به یک صنعت سودآور و درآمدزا تبدیل می‌شود، کاربران و البته عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان محصولات امنیتی نباید این حملات را کوچک و بی‌اهمیت فرض کنند.»

اسکلاوس با تاکید بر حمله اخیر به ۱۳ سرور ریشه (اصلی) اینترنت که منجر به ترافیک اینترنتی در سطح جهان شد، گفت: «پیش‌بینی نقاط ضعف و تغییر مسیر سرنوشت صنعت IT دنیا قبل از هر بخش در دست تولیدکنندگان و عرضه‌‌کنندگان محصولات و خدمات امنیتی است. به همین دلیل فعالان این بخش می‌توانند با همکاری با یکدیگر از وقوع چنین حملاتی که درآمدهای کلانی را برای طراحان خود به دنبال دارند، جلوگیری کنند.»

او معتقد است برای این کار باید کاربران را به لزوم تشخیص گزینه‌های درست آگاه کنیم تا بعد از سال‌ها به کارگیری تکنولوژی امنیت، حالا با کاربرانی آسیب‌پذیر مواجه نشویم.

ابزار ارزان‌تر برای هکرها

با این همه اما گویا دسترسی به ابزار ارزان‌تر برای طراحی حملات اینترنتی هر روز برای هکرها و طراحان این حملات آسان‌تر می‌شود.

«جنز هینرچسن» مدیر بخش بازاریابی شرکت عرضه کننده خدمات امنیتی RSA با تایید این موضوع معتقد است این شرکت وظیفه کنترل وب‌سایت‌‌هایی به عهده دارد که هکرها و طراحان حملات اینترنتی مختلف در آنها به تبادل اطلاعات با هم می‌پردازند.

به این ترتیب تحقیقات این شرکت بر روی این سایت‌ها نشان دهنده کاهش چشمگیر هزینه طراحی این حملات و ابزار مورد نیاز آنها است.