دنیای اقتصاد- در حالی که هفته آخر مردادماه به دلیل تعطیلی دوروزه عیدفطر در روزهای یکشنبه و دوشنبه به احتمال زیاد به حالت نیمه تعطیل در‌می‌آید، با مصوبه هیات دولت، پایتخت در هفته بعد از آن نیز به یک تعطیلی پنج روزه خواهد رفت. تعطیلی‌ای که به دلیل برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران خواهد بود و از هفتم تا یازدهم شهریورماه را دربر می‌گیرد. نشست جنبش عدم تعهد از پنجم تا دهم شهریورماه در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. برای برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها

تهران ۵ روز تعطیل می‌شود

تهران در زمان برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ۵ روز تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی سعیدلو در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تعطیلات شهر تهران در زمان برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: در مجموع تصمیم‌گیری شد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ـ هفتم و هشتم شهریورماه ـ و همچنین شنبه ـ یازدهم شهریور ـ تعطیل شود.

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور همچنین درباره اقدامات لازم در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها گفت: اقدامات اجلاس طبق روال در حال پیگیری است، هم از نظر محتوایی و هم در خصوص مسائل اجرایی.

وی خاطرنشان کرد: ‌در چند روزی که وزرا و سران کشورها برای حضور در این اجلاس به تهران می‌آیند، به دلیل اینکه محیطی آرام فراهم شود و همچنین مردم دچار مشکل نشوند، برای ورود ۱۲۰ هیات از کشورهای عضو احساس کردیم که باید تدبیر لازم صورت گیرد که بر این اساس تصمیم‌گیری شد که از روز سه‌شنبه تا شنبه تعطیلی اعلام شود.

سود ۵۰ میلیون دلاری گردشگری ایران

در همین حال، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، میانگین درآمد ارزی حاصل از حضور میهمانان اجلاس سران عدم تعهد در ایران را برای گردشگری ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هتل‌های میزبانی که خدماتشان را ارتقا دهند می‌توانند به صورت ارز و دلار هزینه اقامت بگیرند.

منوچهر جهانیان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ۲۱ هتل و هتل آپارتمان در تهران با ظرفیت ۳ هزار و ۵۳۳ اتاق و سوئیت با گنجایش ۶ هزار و ۶۵۲ تخت در اختیار میهمانان این اجلاس قرار خواهد گرفت.

جهانیان میزان سود حاصل از این اجلاس را برای گردشگری ایران بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در بحث اقامت اعلام کرد. به گفته وی میانگین درآمد ارزی این اجلاس در مجموع ۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

معاون گردشگری کشور گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد، تورهای گردشگری تهران، اصفهان، شیراز و شهرهای زیارتی برای میهمانان برگزار می‌شود.