بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۰ تعداد ازدواج‌های ثبت شده ۸۷۴ هزار و ۷۹۲ مورد و تعداد طلاق نیز ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ مورد بوده است. به عبارتی به ازای هر ۱/۶ مورد ازدواج یک مورد طلاق انجام شده است. به گزارش ایرنا، نتایج سرشماری سال گذشته نشان می‌دهد تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌ها در این سال در مناطق شهری کشور به ترتیب ۶۳۱ هزار و ۴۵۷ مورد و ۱۲۱ هزار و ۹۱ مورد بوده است. همچنین نتایج حاکی از آن است در مناطق روستایی کشور در سال ۹۰، ۲۴۳ هزار و ۳۳۵ مورد ازدواج و ۲۱ هزار و ۷۵۰ مورد طلاق ثبت شده است. استان تهران در سال ۹۰ با ۱۰۱ هزار و ۸۲۹ هزار بیشترین تعداد ازدواج را در میان استان‌های کشور به خود تخصیص داده بود و این در حالی است که بیشترین واقعه طلاق با ۳۱ هزار و ۶۴۰ مورد نیز در این استان ثبت شده است. همچنین استان‌های سمنان با ۶ هزار و ۳۵۳ مورد ازدواج بیشترین و خراسان جنوبی با ۷۸۹ مورد طلاق کمترین دو واقعه جمعیتی را در میان سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده بودند.

نتایج این گزارش در سال ۸۹ نیز نشان می‌دهد تعداد ازدواج در کل کشور ۸۹۱ هزار و ۶۲۸ مورد بوده است که در واقع تعداد ازدواج‌ها در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ کاهش یافته است.

همچنین نتایج سرشماری نشان می‌دهد، تعداد طلاق در سال ۸۹ برابر با ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ مورد بوده که در سال ۹۰ این میزان افزایش یافته است. به عبارتی در سال ۹۰ تعداد ازدواج‌ها نسبت به سال گذشته آن کاهش و تعداد طلاق‌ها، افزایش یافته است.