پلیس علت حادثه ایران خودرو را اعلام کرد

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد که وزیر صنایع دوشنبه در مورد حادثه ایران خودرو به این کمیسیون گزارش می‌دهد. فولادگر در گفت‌وگو با «ایلنا» در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری کشته شدن ۴ تن از کارگران ایران خودرو در سانحه تصادف اظهار کرد: با توجه به اینکه وزیر صنایع و معادن و مسوولان ذی ربط، این هفته در کمیسیون ویژه اصل ۴۴ و صنایع و معادن جهت پاسخگویی در مورد نحوه واگذاری شرکت‌های خودروسازی و واگذاری‌ها حضور می‌یابند، همزمان در مورد حادثه ایران خودرو نیز توضیحات مربوطه از آنها دریافت می‌شود.

فولادگر شخصا از جزئیات حادثه ایران‌خودرو ابراز بی‌اطلاعی کرد. با این حال رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با تشریح جزئیات حادثه تصادف در شرکت ایران‌خودرو اظهار کرد: راننده‌ کامیون گواهینامه پایه یک و کارت سلامت نداشته است و پس از انتقال به پلیس پیشگیری، تازه متوجه حادثه شده بود!

سرهنگ محسن مهرایی در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۲۳:۳۰ سه‌شنبه شب گذشته در محوطه داخلی شرکت ایران‌خودرو رخ داد که بر اثر آن یک دستگاه کامیون بنز وایلر که وسایل اسقاطی داخل کارخانه را جابه‌جا می‌کرد، در حین عبور از محل با کارکنان این شرکت که در حال سوار شدن به سرویس کارخانه بودند، برخورد کرد. وی ادامه داد: راننده این کامیون که در زمان حادثه کنترل کامیون را از دست داده بود، ابتدا با دو دستگاه خودرو پارک شده در محل و پس از آن با تعدادی از کارکنان برخورد کرد که این حادثه منجر به کشته‌شدن چهار کارگر کارخانه و زخمی‌شدن ۱۳ کارگر دیگر شد. مهرایی افزود: این کامیون پس از طی مسافتی حدود ۱۰۰ متر در نهایت با برخورد به ساختمان خط ۴ مونتاژ کارخانه متوقف شد. رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا اضافه کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته‌ فنی تصادفات مشخص شد که خودرو از نظر سیستم ترمز و هدایت نقصی نداشته، اما فاقد معاینه فنی بوده است. وی با اعلام اینکه راننده‌ کامیون، گواهینامه پایه یک ندارد، به ایسنا گفت: راننده این کامیون دارای گواهینامه پایه دو رانندگی است و در زمان حادثه نیز هوشیاری کاملی را نداشت که علت آن در مراحل بعدی از سوی مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهرایی ادامه داد: کارت سلامت این راننده از اردیبهشت سال گذشته فاقد اعتبار بوده و تمدید نیز نشده است. این در حالی است که راننده هم اظهار می‌کند که تا زمانی که وی را به پلیس پیشگیری منتقل نکرده بودند متوجه وقوع این حادثه نشده است. رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با تاکید بر اینکه بنا شده مجددا تست سلامت از این متهم گرفته شود، افزود: کروکی محل حادثه کشیده شده و متهم بعد از انتقال به کلانتری، در بازداشت است. مهرایی افزود: مسوولیت به‌کارگیری راننده غیرمجاز و خودرو فاقد معاینه فنی برعهده شرکت به‌کارگیرنده است که در طی مراحل قضایی این موضوع مد نظر قرار خواهد گرفت.