سخنگوی کمیسیون انرژی و یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از تداوم سهمیه بنزین و گازوئیل در سال آینده خبر داده و پیش‌بینی کردند که در سال آینده، شاهد افزایش قیمت گازوئیل و بنزین نباشیم. عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با این پیش‌بینی که سال آینده افزایش محسوسی در مورد قیمت بنزین نخواهیم داشت، توضیح داد: از آن جا که دولت با تعیین قیمت آزاد ۷۰۰ تومانی بنزین، این قیمت را به میزان فوب خلیج‌فارس رساند و قیمت ۴۰۰ تومانی نیز تفاوتی با قیمت تمام شده ندارد، فکر می‌کنم در سال آینده تغییر محسوسی در مورد قیمت بنزین حداقل در مورد سهمیه‌بندی رخ نخواهد داد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال آینده سهمیه ۴۰۰ تومانی بنزین تداوم خواهد داشت، افزود: انتظار می‌رفت دولت برای رعایت شیب اجرای قانون در طول پنج‌سال، سهمیه ۱۰۰ تومانی بنزین را همچنان تداوم دهد که با رخ ندادن این امر، به نظر می‌رسد سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به میزان کافی و با کمترین افزایش سال آینده در اختیار مردم قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین در مورد میزان افزایش قیمت گازوئیل در سال آینده گفت: با توجه به افزایش ۹ برابری قیمت سهمیه‌بندی گازوئیل، به نظر می‌رسد سال آینده همچنان سهمیه گازوئیل باقی مانده و تغییرات محسوسی در قیمت گازوئیل شاهد نباشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت برای بهینه مصرف کردن بنزین و گازوئیل به یکباره افزایش قیمت را به اندازه سال آینده و به عبارتی به اندازه دو سال انجام داده است. با این حال این انتظار وجود دارد که در سال آینده افزایش قیمت‌ها چنان محسوس نباشد که در جامعه تورم ایجاد کرده و مشکلات خاصی را به دنبال داشته باشد.

حسینی افزایش قیمت گازوئیل در سال آینده را مستلزم هماهنگ کردن با قدرت خرید مردم دانست و افزود: با توجه به مصرف زیاد گازوئیل در بخش کشاورزی، باید بتوان بیشترین موازنه را بین منابع کشاورزی و قدرت خرید مردم ایجاد کرد.

همزمان، عباسعلی نورا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز به خبرگزاری فارس گفت: در لایحه بودجه ۹۰ قیمت بنزین با همان

۴۰۰ تومان دیده شده، ولی این بحث که سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به ۵۰ لیتر کاهش پیدا کند، مطرح است.

وی در خصوص لایحه بودجه سال ۹۰ اظهار داشت: در حال حاضر حداقل قیمت دلار ۱۰۵۰ تومان پیش‌بینی شده است. نورا در پایان تصریح کرد: در بودجه ۹۰ قیمت بنزین با همان ۴۰۰ تومان دیده شده، ولی این بحث که سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی به ۵۰ لیتر کاهش پیدا کند، مطرح است که البته نمایندگان با این مساله مخالف هستند.