تعویق تودیع و معارفه بذرپاش و ترکستانی

دنیای اقتصاد- مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید سازمان ملی جوانان که روز گذشته قرار بود با حضور رییس‌جمهور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود، به تعویق افتاد. در این راستا ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت که مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان ملی جوانان به دلیل تداخل برنامه‌های رییس‌جمهوری به روز چهارشنبه هفته جاری (هشتم دی) موکول شد. پیشتر اسفندیار رحیم مشایی با قاطعیت از قبول سمت جدید توسط ترکستانی خبر داده و گفته بود که بذرپاش بیش از ده بار از وی خواسته است تا درباره کنار رفتنش با محمود احمدی‌نژاد صحبت کند و این خواسته بذرپاش بوده است. روز گذشته، اما بذرپاش در نامه‌ای خطاب به احمدی نژاد نوشت که از برداشتن مسوولیت از دوشش خداوند را شاکر و سپاسگزار است و تلویحا ناگفته‌ها و انتقاداتش نسبت به آنچه روی داده را با بیان این عبارات که «هر سخن و اقدام غیرضرور که نتیجه آن لطمه زدن به قانون یارانه‌ها باشد، جفا در حق ملت ایران و خدمت به فتنه‌گران و حاشیه زیستان است.» ابراز کرد.

نامه بذرپاش به احمدی‌نژاد

به گزارش «ایسنا»، در متن نامه بذرپاش به احمدی نژاد آمده است: ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، خدمتگزاری به جوانان این مرز و بوم فرصتی بود که با اعتماد جنابعالی به اینجانب محقق شد. خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر بر اساس تکلیف باشد، شیرین است، به ویژه‌ تلاش برای جوانان پاک، مومن، شجاع، بصیر و توانمند ایران اسلامی. در ادامه این نامه آمده است: اکنون که مسوولیت را از دوش بنده برداشته‌اید، خداوند را شاکر و سپاسگزارم و برای سرکار خانم دکتر ترکستانی در این مسوولیت جدید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. معتقدم در برهه حساس کنونی که انقلاب اقتصادی ایران با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شده است، باید از میل به حاشیه، مساله سازی و تفرقه پرهیز کرد و به این اقدام بزرگ یاری رساند. بذرپاش متذکر شده است که طبیعی است، هر سخن و اقدام غیرضرور که نتیجه آن لطمه زدن به این طرح بزرگ باشد، جفا در حق ملت ایران و خدمت به فتنه‌گران و حاشیه زیستان است. وی در پایان آورده است که بذرپاش، سرباز کوچک نظام و رهبری است و همواره دعاگویتان خواهد بود. لحن انتقادی بذرپاش از برکناری‌اش توسط احمدی نژاد و سکوت اختیار کردن به دلیل اجرای قانون یارانه‌ها در شرایطی است که هنوز مشخص نشده است که ترکستانی سمت جدید را پذیرفته است یا خیر.

به طوری که اعلام شده وی بستری است و به گفته وزیر بهداشت اگر به سلامت از بستر بیماری برخیزد حکم جدید را می‌پذیرد. هرچند از ابتدا هم اخبار متفاوتی در مورد قبول یا رد این سمت از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد. خبرهایی که در آن علت نپذیرفتن سمت از سوی ترکستانی بیماری وی عنوان شده بود، اما برخی خبرگزاری‌های همسوی دولت تاکید داشتند که وی این سمت را پذیرفته و خود را سرباز احمدی‌نژاد خوانده است. محمود احمدی‌نژاد در حکمی ‌که روز دوشنبه ۲۹ آذرماه ۸۹ منتشر شد، فرحناز ترکستانی را به سمت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان منصوب کرده است، اما روز یکم دی ماه فرحناز ترکستانی در نامه‌ای به رییس‌جمهور از وی خواست با توجه به وظایف خانوادگی و ضعف قوای جسمانی ریاست سازمان ملی جوانان را به شخص دیگری واگذار کند. وی در این نامه خود را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌و مقام معظم رهبری معرفی کرده و تاکید کرده بود که نسبت به رییس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد ارادت خاص دارد.