دولت آلمان تایید کرد که دو تبعه آلمانی‌اش در ایران دستگیر شده‌اند و برلین در تلاش به دست آوردن شفافیت بیشتر در زمینه شرایط منجر شده به این دستگیری‌ها است. به گزارش ایسنا، گویدو وستروله، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سفارت آلمان گروهی را به شهر تبریز در شمال غرب ایران و جایی که این دو آلمانی دستگیر شده‌اند فرستاده است تا به آن دو دسترسی پیدا کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، وستروله گفت: ما یک هدف مشخص داریم: برای اینکه دو شهروند آلمانی را هر چه زودتر به آلمان بازگردانیم در تمام سطوح دیپلماتیک با تمام توان کار می‌کنیم تا به این هدف دست یابیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه روز دوشنبه با اشاره به بازداشت این دو تبعه خارجی تصریح کرده بود: یکی از افراد فراری از یکی از کشورهای بیگانه با خانواده سکینه محمدی تماس گرفته و گفته که دو خبرنگار می‌آیند تا با شما در مورد پرونده این فرد مصاحبه کنند. بر همین اساس دو تبعه همان کشور به پسر سکینه محمدی مراجعه کرده‌اند و از او مصاحبه گرفته‌اند. در همین اثنا فرد دیگری به این دو تبعه مشکوک شده و موضوع را به مراجع رسمی اعلام کرده است و در جریان بررسی‌ها مشخص شده که این دو نفر خبرنگار نیستند یا حداقل مدرکی که دلالت بر خبرنگار بودن‌شان کند، ندارند.

وی افزوده بود: بررسی‌های ابتدایی نشان می‌دهد که این افراد به عنوان توریست وارد کشور شده‌اند و با هماهنگی آن فرد فراری، مطالب مورد نظر خود را که عمدتا سوالاتی القایی بوده از فرزند سکینه محمدی پرسیده‌اند. در حال حاضر این دو تبعه خارجی در بازداشت به سر می‌برند.