طلاب از حاشیه‌پردازی پرهیز کنند

آیت‌الله صافی گلپایگانی بر لزوم تمرکز درسی طلاب و پیشرفت علمی حوزه و پرهیز طلاب از حاشیه‌پردازی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه فضل بن شاذان نیشابور، وظیفه طلاب را بسیار سنگین برشمرد و اظهار داشت: امروز شما طلاب که به عنوان سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شناخته می‌شوید، باید برای رضایت آن وجود نازنین تمام تلاش و توان خود را به کار بندید.

وی وجود حوزه‌های علمیه را بسیار بابرکت دانست و افزود: با وجود اینکه حوزه‌های علمیه تنها به تربیت و پرورش طلاب می‌پردازند، خوشبختانه در هر کجا که حوزه علمیه وجود دارد، تاثیرات خوبی در آن منطقه مشاهده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان، خواستار توجه جدی طلاب به مباحث علمی و تحصیلی شد و خاطرنشان کرد: امروز طلاب باید همان سیره و روش بزرگان گذشته را در حوزه دنبال کنند تا به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند و از پراکندگی در دروس و حاشیه‌پردازی دوری نمایند و تنها به پیشرفت‌های علمی خود بیندیشند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه از موجبات بقای دین هستند و به هر میزان حوزه‌های علمیه بیشتری وجود داشته باشد، در حفظ دین نیز موثرتر خواهد بود.