معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: میزان استخدام دولتی در برنامه پنجم توسعه کاهش می‌یابد و به ازای هر سه بازنشسته، یک نفر در قالب استخدام دولتی جذب می‌شود. حمید حاجی عبدالوهاب، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی کرج افزود: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اشتغال مساوی با اشتغال دولتی است؛ در حالی که این تصور غلط است.

وی ادامه داد: بخشی از اشتغال نیز باید از طریق کارآفرینی تامین شود و کارآفرینی به کاهش آمار بیکاری در کشور کمک فراوان می‌کند. این مسوول بیان کرد: دوره‌های کارورزی برای دانشجویان یادشده، مکمل خوبی برای آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها است و اگر به صورت مطلوب برگزار شود، تاثیرات بسیار خوبی در جهت افزایش اشتغالزایی دارد. وی عنوان کرد: حل مشکلات مربوط به حوزه اشتغال بدون تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط ممکن نیست؛ ضمن اینکه مراکز کاریابی با عملکرد مثبت خود می‌توانند نقش موثری در کاهش این مشکلات داشته باشند.

حاجی عبدالوهاب گفت: لازم است اطلاعات مربوط به نیروی کار، واحدهای تولیدی، سرمایه و... در اسرع وقت فراهم شود تا بتوانیم نیاز به دسترسی به اطلاعات را به نحو مطلوب‌تری برآورده کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را بر اساس آن انجام دهیم.