واکنش سردار رادان به صدور قبض جریمه بدحجابی

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی موضوع صدور قبض جریمه برخورد با بدحجابی را یک شوخی خواند و گفت: در آینده بسیار نزدیک موضوع این قبض‌های جریمه را به صورت شفاف برای مردم مطرح می‌کنیم. به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران افزود: این قبض‌ها زوایای مختلفی دارد که به‌زودی برای مردم بازگو می‌شود، وجود قبض را رد می‌کنیم؛ اما این به آن معنا نیست که با بدحجابی برخورد نداریم.

وی تصریح کرد: قانون مسیر برخورد با بدحجابی را مشخص کرده و ابزارهای اجرایی این قانون در کشور وجود دارد.

رادان خاطر نشان کرد: امروز برای همه روشن است که تامین امنیت اجتماعی در بخش‌های مختلف از ماموریت‌های نیروی انتظامی است و باید برابر قانون انجام شود.

وی برخورد با بدحجابی را از مطالبات قانونی و شرعی مردم برشمرد و گفت: نیروی انتظامی این خواسته به حق مردم را اجابت می‌کند و تمایل دارد بدون حاشیه به آن بپردازد.

به گفته رادان، ابزار قانونی به اندازه کافی در بحث امنیت اجتماعی به ویژه عفاف و حجاب وجود دارد. یکی از ابزارهایی که جوانان را به بی‌تفاوتی می‌کشاند بی‌بند‌وباری و بد پوششی از جمله آنها بوده و نیروی انتظامی به صورت جدی به این موضوع خواهد پرداخت. رادان همچنین از تدوین هر ساله کتاب جامع انتظامی در کشور خبر داد و اظهار داشت: در این کتاب ماموریت‌های راهنمایی و رانندگی، پلیس اطلاعات امنیت، برخورد با ناهنجاری، مبارزه با مفاسد در شعاع مختلف، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا و شاخص‌هایی برای هدف‌گذاری و رسیدن به آن در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین سردار احمدرضا رادان در آیین معارفه فرمانده جدید انتظامی استان همدان افزود: امروز با داشتن پست و درجه دم از ولایت زدن هنر نیست، در صحنه کربلا با ولی بودن هنر است.

وی ادامه داد: هنگام فتنه که غبار ایجاد می‌شود خوب را از بد تشخیص دادن هنر است، وقتی هوا صاف است دیدن همه چیز هنر نیست. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: برای ماندن با ولایت فقیه، بصیرت لازم است و باید بدون چون و چرا از ایشان پیروی کرد.

وی افزود: در جریان فتنه بسیاری از افراد هنگامی که باید حرف می‌زدند امتناع کردند و عافیت‌طلبی کردند تا اگر فضا برگشت صحبت کنند. سردار رادان همچنین بسیج را نعمتی بزرگ اعلام کرد و گفت: بسیج از فرصت‌هایی است که همه به ویژه نیروی انتظامی باید از آن بهره‌مند شوند.