شورای رقابت در واگذاری‌های بلوکی سهام شرکت‌های دولتی دخالت می‌کند

رییس شورای رقابت با بیان اینکه ‌شورای رقابت لیست واگذاری شرکت‌های دولتی را دریافت و در حال بررسی آن است، گفت: این شورا تصمیم دارد در واگذاری بلوکی سهام شرکت‌های دولتی دخالت کرده تا از این پس در صورت ضرورت، واگذاری با این روش انجام شود. جمشید پژویان در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، با اشاره به در انحصار بودن سهام برخی از شرکت‌های دولتی‌ افزود: اگر سهام شرکت‌های دولتی در انحصار باشد ابتدا باید تلاش کرد تا این مشکل رفع و انحصار شکسته شود. وی گفت: در صورتی که امکان رفع انحصار از سهام شرکت‌های دولتی نباشد باید سهام این شرکت‌ها به صورت کنترل شده به سایر بخش‌ها واگذار شود.

وی اظهار داشت: باید سهام شرکت‌های دولتی تا حد امکان به سهامی ‌خرد تبدیل شود تا بخش خصوصی واقعی بتواند آن را خریداری کند. پژویان با بیان آنکه ‌شورای رقابت لیست واگذاری شرکت‌های دولتی را دریافت و در حال بررسی آن است، افزود: این شورا درخواست برگزاری جلسات مشترک با هیات واگذاری را ارائه کرده تا سهام شرکت‌های دولتی پس از موافقت این شورا واگذار شود.

رییس شورای رقابت با اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌هایی برای خریدسهام شرکت‌های دولتی ‌گفت: این کنسرسیوم‌ها در آینده به جایگزینی بدتر از دولت تبدیل خواهند شد و به همین دلیل شورای رقابت تلاش دارد تا از تشکیل آنها جلوگیری کند.