شورای شعر و ترانه‌ در انتظار اعضای جدید است

شورای شعر و ترانه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان در انتظار معرفی اعضای جدید است. با وجود اینکه مشفق کاشانی، رییس شورای شعر و ترانه، پاییز سال گذشته گفته بود و درخواست معرفی اعضای جدید شورا را به معاونت هنری وزارت ارشاد ارائه کرده است، اما هنوز از معرفی اعضای جدید هیچ خبری نیست.

در پیگیری ایسنا درباره‌ این موضوع‌، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، دیگر عضو شورای شعر و ترانه گفت: شورای شعر و ترانه کارش را دنبال می‌کند؛ اما اعضای جدید هنوز معرفی نشده‌اند. اکنون ما در انتظار معرفی مدیر جدید مرکز موسیقی وزارت ارشاد هستیم تا به زودی اعضای جدید این شورا هم معرفی شوند.

مشفق کاشانی پیش‌تر گفته بود: پس از درگذشت استاد محمود شاهرخی که عضو شورای شعر و ترانه بود‌ و با توجه به اینکه طی چند سال اخیر، پنج، شش نفر از اعضای شورا به دلایلی از ادامه‌ فعالیت در شورا منصرف شدند، ما درخواست تقاضای نیروی جدید برای همکاری در شورای شعر و ترانه را به معاونت هنری وزارت ارشاد ارسال کردیم. معرفی اعضای جدید شورای شعر و ترانه به تصمیم معاونت هنری ارشاد برمی‌گردد و ما شخص خاصی را برای فعالیت در شورا پیشنهاد نکرده‌ایم. امیدواریم که دوستان هرچه زودتر در این‌باره تصمیم‌گیری کنند.

پس از استعفای علیرضا قزوه از سمت ریاست شورای شعر و ترانه و انتصاب وی به‌عنوان وابسته‌ فرهنگی و مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، مشفق کاشانی که پیش‌تر هم رییس شورا بود و مدتی به‌عنوان عضو شورا فعالیت داشت، ریاست شورا را از شهریور ۸۶ مجددا به‌عهده گرفته است. هم‌اکنون حسین اسرافیلی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، حسین آهی، سعدالدین ستوده و محمود دست‌پیش از دیگر اعضای شورای شعر و ترانه‌ وزارت ارشاد هستند که مسوولیت بررسی ترانه‌ها و دادن مجوز به آنها را به عهده دارد.

همچنین عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی و اهورا ایمان از اعضای این شورا بودند که به عملکردش انتقاد داشتند و از پاییز سال ۸۶ از آن جدا شدند. محمود شاهرخی دیگر عضو شورای شعر و ترانه هم پس از سال‌ها همکاری با این نهاد، از دنیا رفت.